Češi upřednostňují pro děti certifikovanou obuv, modrá pro chlapce a růžová pro dívky však zůstává

Rodiče čím dál častěji vyhledávají pro své děti boty s certifikací, která garantuje jejich zdravotní nezávadnost. Podle vyjádření odborníků si rodiče uvědomují, že dětské boty nejsou jen módním doplňkem, ale tvoří základ pro zdravý vývoj nohou. Na trendy ale přesto nezapomínají. Mladší generace je odvážnější a volí u oblékání a obouvání svých dětí nové barvy, zatímco prarodiče sahají po stále stejných. Pro chlapce modrou a pro dívky růžovou. Podle odborníků je důležité začít s péčí o nohy hned po narození dítěte. Vzhledem k tomu, že dětská noha roste rychle, je nutné kupovat obuv častěji. V České republice rodiče nejčastěji vyžadují obuv s certifikací, která jim zaručuje kvalitu. Někteří však stále nechávají nosit mladší dítě boty po starším sourozenci, což je velmi rizikové. Obuv totiž není pouze opotřebovaná, ale má také sešlápnuté opatky, je propocená a uzpůsobená noze předchozího dítěte. Už při nákupu musí být noha též správně změřená. „Důležité je dobře proměřit dětskou nohu. To udělají rodiče tak, že dítě postaví na papír a nohu celou obkreslí. Poté ji změří od paty až po konec palce. Také je nutné dbát na to, aby obuv byla zakoupená s nadměrkem, což je prostor před palcem," poradil Tomáš Jurák zespolečnosti COQUI, která na tuzemský trh dodává certifikovanou dětskou obuv. „Dětská bota by měla mít ideálně kulatou špičku, aby měly děti dostatek prostoru pro prsty. Z nošení obuvi do tvaru špičky by totiž v budoucnu děti mohly trpět na vbočený palec, kladívkové prsty nebo třeba vybočený malík. Dětem navíc nohy rostou velmi rychle, rodiče by proto měli dostatečnou velikost boty průběžně sledovat. U miminek je vhodná kontrola 1x měsíčně, u starších školáků pak postačí v horizontu půl roku," dodal Jurák. Rodiče přitom podle zkušeností expertů mnohdy zanedbávají i domácí obuv, přestože v ní děti tráví většinu dne, ať už doma, nebo ve školkách. Často si myslí, že stačí jedny přezůvky na rok. U menších dětí je však kvůli rychle rostoucí noze potřeba neustálá kontrola. Kromě zdravotních vlastností a kvality boty ovšem při nákupu rozhoduje i barevnost. Obchodníci uvádějí, že většina rodičů vybírá obuv pro děti podle svých oblíbených barev. Barvy se pak snaží ladit k dalším zakoupeným věcem, například ke kočárkům. Když si ale mají starší děti vybrat boty samy, dívky většinou zamíří za růžovou. Táhnou i kytičkové vzory nebo třpytky. Odborníci se shodují, že podobná barevná škála figuruje na předních příčkách i při výběru dětského oblečení. Stále platí, že pro chlapce připadá nejčastěji modrá a pro dívky růžová. „Zatímco maminky zakoupí občas i jiné barvy, například tmavě modrou, kiwi, bílou, šedou či oranžovou, babičky zvolí klasiku, modrou a růžovou,“ potvrdila Irena Miškovská, majitelka velkoobchodu s kojeneckým oblečením Im-Golem. Když rodiče zvolí oblečení s neutrálními barvami, dostane jej většinou chlapec.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz