Pojištění proti živlům? Aktuální hlavně v srpnu

Bouřky, přívalové deště, krupobití. Právě v srpnu o sobě dávají tyto rozmary počasí vědět nejčastěji. A pojišťovny tak každý rok hlásí zvýšený zájem o pojištění proti živelným pohromám. Přestože tvoří asi čtvrtinu z počtu škod na majetku, vyplacené částky jsou v těchto případech nejvyšší. Zájemci ovšem musí více než u jiných druhů pojištění předem pečlivě zvážit základní parametry smlouvy. Zájem roste po kalamitě Klientů, kteří se chtějí chránit proti živlům, přibývá hlavně o prázdninách a také v zimě. Pojistit si mohou nemovitost i její vybavení. Ochranu auta, například proti následkům krupobití, pak řeší havarijní pojištění, ve výjimečných případech i povinné ručení. „Zájem vždycky vzroste po nějaké větší přírodní kalamitě. Potom zase opadne. Faktem je, že po pravidelných, téměř každoročních kalamitách se majitelé nemovitostí zajímají více o rozsah živelních rizik a limity plnění,“ potvrdila mluvčí pojišťovny Allianz Dagmar Koutská. Doplnila, že zatímco dříve si lidé chránili domácnost především proti zlodějům, v posledních letech převažuje pojištění proti přírodním živlům. Nová, nebo časová hodnota? Klíčovou otázkou při pojištění proti živlům je to, zda se pojistit na novou, nebo časovou hodnotu. „Nová hodnota znamená, že dostanete tolik peněz, abyste si mohli pořídit odpovídající majetek za současné ceny. Časová hodnota vám zajistí částku, která zohledňuje stáří a opotřebení majetku, a klient si z vyplacených peněz jen těžko pořídí adekvátní náhradu, “ vysvětlil analytik finančně poradenské společnosti DataLife Tomáš Hriadel. Pozor na výluky Cena pojistného závisí na limitu plnění, na tom, zda zvolíte novou, nebo časovou hodnotu, a také na tom, proti kolika a jakým živlům se pojistíte. Pojišťovny při stanovení ceny pojištění zohledují i míru zabezpečení majetku a především místo, kde nemovitost stojí. „To je důležité zejména při pojištění proti záplavám nebo povodním. Ceny se pak mohou lišit o desítky korun měsíčně, v důsledku ale klientovi zachrání statisíce,“ upozornil analytik finančně poradenské společnosti DataLife Tomáš Hriadel. Zájemcům o pojištění také doporučuje, aby se důkladně seznámili s výlukami a definicemi pojmů v pojištění. „Ty stanovují například rychlost větru, kterou je potřeba prokázat, aby pojišťovna proplatila třeba střechu poškozenou vichřicí,“ doplnil. Podpojištění a přeplácení Pojištění je potřeba pravidelně aktualizovat. Mělo by zohlednit vývoj cen nemovitostí i měnící se vybavení domácnosti. „Jakmile se hodnota majetku zvýší o více než desetinu, například po rekonstrukci nebo nákupu nového zařízení, měla by se smlouva obnovit,“ doporučila mluvčí pojišťovny Allianz Dagmar Koutská. Podpojištění hraje významnou roli při vyplácení. Pokud je například domácnost v hodnotě milionu korun pojištěna na 100 tisíc a stane se tam pojistná událost za 100 tisíc, dostane klient jen desetinu této částky, tedy 10 tisíc korun. „Opačný problém než podpojištění mívají majitelé aut. Vůz totiž s časem ztrácí hodnotu, proto ti, kteří smlouvu neaktualizují, zbytečně přeplácejí,“ upozornil analytik finančně poradenské společnosti DataLife Tomáš Hriadel.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz