Češi kupují stále větší čísla obuvi, vyplývá z letní analýzy. Jedním z důvodů je obezita

V období letních prázdnin preferovali Češi obuv v nižší cenové hladině s jednodušším designem. Zároveň volili výraznější a pestřejší barevné provedení. Vyplývá to z údajů společnosti Coqui, která analyzovala zákaznické chování v letním období. Končící sezona rovněž podle odborníků potvrdila trend, kdy se zvyšuje poptávka po stále větší velikosti obuvi. Podle analýzy společnosti Coqui, která hodnotila poptávku Čechů po letní obuvi, byly v červenci a srpnu 2014 nejprodávanějšími dámskými botami sandály a baleríny v jasných barvách s velikostí 39 a 40. U mužů pak sandály a pantofle v číslech 43 a 44. Oproti minulým letům došlo také k poklesu prodeje u menších velikostí dětské obuvi. Zatímco loni převládala velikost 32/33, letos v létě šly u nejmenších zákazníků častěji na odbyt rozměry 34/35. „Zatímco kupříkladu před 5 lety ženy nejčastěji kupovaly velikosti 37 a 38, v této letní sezoně požadovaly nejvíce velikosti 39 a 40. Má to samozřejmě více důvodů, třeba ohled na aktuální módu nebo drobné úpravy mezinárodních číslovacích norem, podstatné je však také zdravotní hledisko. V Česku například přibývá obézních lidí, u kterých dochází k přirozené potřebě kupovat stále větší a větší číslo obuvi, ve které je nebude noha nikde tlačit,“ objasnil Tomáš Jurák ze společnosti Coqui. V létě také podle něj nechávali lidé často nákup obuvi zcela na poslední chvíli. „Letos byla ještě znatelnější tendence pořizovat letní obuv narychlo, obvykle těsně před odjezdem na dovolenou. Průměrná cena objednávky v červenci a srpnu byla na hranici 550 korun, což je cena o 18 % nižší než v neletních měsících, ačkoliv počet objednávek je srovnatelný. Češi si vyčleňují na léto nižší náklady,“ doplnil Jurák s tím, že v červenci a srpnu preferovali Češi obuv s jednodušším designem a jasnými liniemi, nejlépe v ostře červených, zelených a modrých barvách.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz