Češi si více pronajímají chaty a chtějí aktivnější dovolenou. Hoteliéři musejí konkurovat širšími sl

Počet nocí, které domácí návštěvníci stráví v hotelích, se podle statistik snižuje. Češi si totiž raději pronajímají chaty nebo navštěvují příbuzné. Hoteliéři se tak musejí více snažit, aby si své zákazníky udrželi. Navíc lidé od dovolené očekávají více. Chtějí sportovat, ale zároveň si užívat wellness. Odborníci se shodují, že čeští hoteliéři musejí zkvalitnit služby. A požadují to i zahraniční návštěvníci. I přesto, že Česká republika patří k zemím, kde jsou dobré předpoklady pro cestovní ruch, počet domácích návštěvníků klesá. Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) činil pokles v prvním čtvrtletí tohoto roku meziročně 4,7 procent. „V letních měsících cestuje po Česku asi 2,8 milionů tuzemských turistů. Dovolené však tráví převážně na svých chatách a chalupách nebo si tyto nemovitosti pronajímají. Také navštěvují příbuzné a známé,“ objasnila tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Kateřina Petříčková. Provozovatelé ubytovacích zařízení se tak snaží hledat řešení, jak návštěvníky přilákat. „Předpokládám, že hoteliéři půjdou cestou zkvalitnění a rozšíření palety nabízených služeb. Co se týče případných slev, vidím prostor spíše v navýšení nabídky různých věrnostních programů než v samotném snížení cen,“ popsal situaci analytik Jiří Šimara ze společnosti CYRRUS. Češi navíc chtějí trávit dovolenou aktivněji, což se projevuje na nabídce služeb hotelů. Vybírají si také hotely, které jsou poblíž cyklostezek. Cykloturistika a pěší turistika se totiž stává u Čechů čím dál více oblíbenou. Mimo sportovní aktivity si podle odborníků Češi užívají více masáží a dalších relaxačních služeb. Hotely se snaží přizpůsobit svým zákazníkům. „V posledních letech například mnoho hotelů vybudovalo zařízení pro odpočinek a wellness. Takové služby se staly standardem. Zákaznici si často objednávají právě víkendové relaxační pobyty, zájezdy na čtrnáct dní už nejsou takovým trendem jako dříve,“ upřesnil Karel Pospíšilík z portálu Slevoteka.cz, který nabízí pestrý výběr pobytů nejen v Česku. Dalším nepříznivým trendem pro hoteliéry je totiž zkracování počtu dní na dovolené. Podle ČSÚ průměrná délka pobytu domácích hostů je 2,8 nocí, u cizinců 3. „Mnoho Čechů realizuje více typů dovolených během roku. K celkovému poklesu počtu přenocování ze strany tuzemských turistů vedly také vyšší ceny za ubytování, které si hoteliéři drželi po úspěšném období Vánoc a Silvestra,“ vysvětlila tajemnice AČCKA Kateřina Petříčková. Nejen Češi, ale i zahraniční turisté požadují spíše vyšší kvalitu ubytování. Podle AČCKA 44 % zahraničních hostů zvolí možnost ubytování v hotelích s minimálně čtyřmi hvězdičkami zaručujícími kvalitu, pouze 4 % cizinců v loňském roce využilo v Česku ubytování v penzionu. V České republice je však také řada překážek rozvoje cestovního ruchu. Patří mezi ně například špatný stav některých nádraží či chování hotelového personálu. „Provozovatelé ubytovacích zařízení by měli budovat mimo jiné i chování svých zaměstnanců ke klientům. Aby si udrželi stálé klienty, měli by rozšiřovat a zkvalitňovat své služby, věnovat pozornost online marketingu a komunikaci,“ uzavřel téma Václav Stárek z Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR ČR).

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz