Na internetu nejčastěji nakupují mladé matky, prodejci se snaží zkvalitňovat prezentaci produktů

V současné době nakupuje podstatná část zákazníků v e-shopech i zboží, které bylo ještě donedávna výsadou kamenných prodejen. Tento trend nutí provozovatele zkvalitňovat svou online prezentaci. Nejobjemnější skupinu zákazníků v internetových obchodech pak tvoří mladé matky, které online nákupy cíleně šetří čas. E-shopy se stávají důležitým obchodním kanálem i pro výrobky, které bylo dříve obvyklé nakupovat pouze v kamenných prodejnách. Ať už se jedná o sportovní vybavení a oblečení, o obuv či o školní potřeby, Češi stále více vyhledávají možnost nakoupit je online. Absenci osobního přístupu prodavače se provozovatelé stále více snaží vyvažovat jinými způsoby. „Typickým sortimentem, u kterého v minulosti dávali zákazníci přednost nákupu v kamenné prodejně, byly školní aktovky a batohy. V loňském roce ale internetové prodeje batohů výrazně převážily prodeje realizované prostřednictvím kamenné prodejny, a to až o 34 %. Pro plnohodnotnost nákupu online se snažíme dělat maximum. Ke zboží přidáváme kvalitní popisy, obsáhlou fotogalerii produktu, ale i produktová videa. To vše je v současné době standardem. Proto nabízíme i online rádce, další komponenty či související zboží,“ říká Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje e-shop se školními potřebami Activáček.cz. Prezentaci svých produktů pak e-shopy často rozšiřují i o možnost vzdělat potenciálního zákazníka. Edukativní přístup se ostatně jeví v rámci marketingu jako jeden z nejefektivnějších. „Vzhledem k filozofii naší společnosti je pro nás klíčové šířit informace o oboru, ve kterém se pohybujeme, tedy o zdravé stravě. Tuto možnost nám dává právě e-shop, v jehož rámci můžeme přinést všechny podstatné poznatky, o něž se chceme se zájemci podělit,“ uvádí Luděk Šarman ze společnosti Walramcom, která nabízí funkční superpotraviny, lněnou vlákninu a olej. Trendem současné doby je i fakt, že významný segment zákazníků tvoří mladé matky, které nakupují výrobky pro své děti. „Až 72 % všech našich online nakupujících patří do věkové skupiny 25-40 let. Mezi nimi jednoznačně převažují ženy, které nejčastěji kupují obuv pro děti. Nákup se jim snažíme maximálně zjednodušit například instruktážním videem o tom, jak správně změřit chodidlo a určit přesnou velikost bot,“ dokládá Tomáš Jurák ze společnosti Coqui, která se zabývá výrobou obuvi. Také v oblasti sportovních potřeb zaznamenávají obchodníci podobné tendence, i zde reprezentuje věková skupina 25-40 let až 67 % všech zákazníků. Nadpoloviční většina z nich pak poptává dětské sportovní zboží. „Tento trend si vysvětlujeme především vytížeností mladých rodičů a úsporou času, kterou pro ně nákup v e-shopu představuje. Lidé v současné době mění preference, jak trávit svůj čas. Snaží se jej co nejvíc ušetřit a věnovat dětem. I proto zaznamenáváme až 78 % objednávek v nočních hodinách, kdy malé děti už obvykle spí,“ uzavírá Josef Mech, ředitel e-shopu Sportobchod.cz, který patří k největším online prodejcům sportovních potřeb.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz