Nákupy přes mobily a tablety rostou o desítky procent, mění se kvůli tomu vzhled a struktura e-shopů

Tablety a mobily s přístupem na internet slouží svým majitelům nejen k zábavě a komunikaci, ale také k nákupům. Svědčí o tom statistiky on-line prodejců, kteří v přístupech na své stránky zaznamenávají rostoucí podíl mobilů a tabletů, a to v řádech desítek procent. Novým zvyklostem zákazníků přizpůsobují obchodníci vzhled i strukturu e-shopů, které musí umožňovat příjemné čtení a jednoduché ovládání prostřednictvím dotykové obrazovky. Internet používá asi 70 procent české populace. Březnová zpráva NetMonitoru uvádí konkrétně 6,6 milionu reálných návštěvníků z Česka, přičemž na mobilní internet připadalo 2,7 milionu reálných uživatelů. Popularitu tabletů potvrzují nejen prodejní statistiky, ale také nedávné rozhodnutí Českého statistického úřadu při sestavování takzvaného spotřebního koše. Z tisícovky položek, které statistici používají pro výpočet inflace, vypadl osobní počítač. Nahradil jej právě tablet. Ukázkou zvyšující se obliby nákupů přes mobily a tablety je například největší internetový obchod s počítači a elektronikou, Alza.cz. Z mobilních zařízení jej navštěvuje asi 16 procent lidí, více než polovina z nich také něco nakoupí. Za posledních 12 měsíců firma zaznamenala nárůst přístupů z mobilů a tabletů přesahující 40 procent. „Prostřednictvím mobilních zařízení spotřebitelé nakupují především levnější položky, jako je například příslušenství k počítačům a elektronice nebo elektronický obsah,“ popsala Šárka Jakoubková, PR manažerka společnosti Alza.cz. Trend potvrzuje také portál Slevoteka.cz, zaměřený hlavně na víkendové a wellness pobyty. Zatímco počet přístupů z desktopů se od loňského dubna meziročně zvýšil o 3,54 procenta, u tabletů a mobilů nárůst činí shodně 127 procent. „Přestože v celkových číslech na mobily a tablety stále připadá jen necelých 11 procent přístupů na náš web, na meziročním nárůstu návštěvnosti se podílely ze dvou třetin. Z toho je jasně patrné, jaká je tendence do budoucna,“ řekl Karel Pospíšilík, jednatel portálu Slevoteka.cz. Masové rozšíření mobilních telefonů a tabletů zároveň vyvolalo potřebu změnit design webových stránek i e-shopů. „Stále více provozovatelů webů a webových aplikací požaduje řešení, které využívá responzivní design, nabízí velké ovládací prvky a zajistí snadné dotykové ovládání,“ objasnila Lenka Uzun ze společnosti Servodata, zajišťující služby v oblasti IT. Mobilní aplikaci má například Alza.cz, a to pro všechny tři platformy: Android, iOS a Windows Phone. Novinkou je aplikace Alza Média, která umožňuje přehrávání audioknih. Na pohodlné prohlížení a ovládání prostřednictvím mobilních zařízení se na svých produktových webech zaměřila také farmaceutická společnost Pharma Future, která se rozhodla od začátku roku 2014 významně posílit prodej přes internet. „Přes 25 % návštěvníků našich stránek využívá pro přístup mobilní telefony a tablety,“ uvedl Pavel Sedláček ze společnosti Pharma Future. Cílem je proměnit návštěvníky také v zákazníky.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz