Sponzoring jako součást marketingového mixu

Sponzoring je jednou z forem marketingové propagace. Na rozdíl od reklamy, která slouží zejména k propagaci výrobků či služeb, sponzoring posiluje zejména značku. Sponzorovány bývají nejčastěji neziskové organizace, akce či osoby. Zejména se jedná o oblasti sportu, výzkumu, vědy, kultury, charity a společenské akce. Sponzorování na rozdíl od daru je založeno na vzájemném obchodním vztahu mezi sponzorem a sponzorovaným. Oba subjekty očekávají, že z tohoto obchodního vztahu budou mít užitek. Sponzoring je nástrojem „tématické“ komunikace. Sponzor pomáhá sponzorovanému uskutečnit jeho aktivity prostřednictvím čehož pak sponzorovaný zpětně pomáhá sponzorovi naplňovat jeho komunikační cíle. Sponzoring je jedním z prvků komunikačního mixu a je důležité jej propojit s ostatními marketingovými aktivitami, tak aby bylo dosaženo maximální účinnosti v oblasti propagace značky. Z pohledu společnosti je sponzoring vnímán kladněji než reklama. Základním přínosem sponzorství je publicita, která posiluje značku ve společnosti. Sponzorovaná aktivita vyvolává zájem médií. Účastníci si z akce podpořené sponzorem odnášejí pozitivní zážitky a v podvědomí si takovouto akci spojí se jménem a logem sponzora. Touto cestou se tak tvoří emocionální vazby. Účinnost sponzoringu se výrazně snižuje, pokud není začleněn do komunikačního mixu a pokud není úzce provázán s ostatními prvky budování PR a s reklamou. Firmě, která nemá zkušenosti se sponzorstvím a s marketingem obecně se určitě vyplatí spolupracovat se zkušenou marketingovou agenturou. Výrazně se tak zvyšuje efekt využití sponzoringu pro vlastní propagaci. Jednou ze zkušených marketingových agentur, která poskytuje marketingové poradenství je společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

Kontakt
ANERI s.r.o.
Marketingová firma
Hodkovická 52
46006, Liberec
Telefon: 482 777 777
E-mail: aneri@aneri.cz
http://www.aneri.cz



Kontaktní manažer: Dalibor Kotek
ředitel
Email: aneri@aneri.cz
Telefon: 482 777 777
Fax: 482 777 778

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz