5 rad při reklamaci pneumatik zakoupených na internetu

Tisíce řidičů každý rok upřednostňuje šíři sortimentu a příznivé ceny v internetových obchodech s pneumatikami. V roce 2012 bylo 30 % všech pneumatik zakoupeno na internetu, jak vyplývá z odhadu e-shopu Pneumatiky.cz. Pneumatiky patří sice mezi produkty, u nichž je reklamace spíše výjimkou, přesto vám přinášíme několik rad a tipů pro její snadné a rychlé vyřízení. Nákupem pneumatik na internetu mohou řidiči nejen ušetřit. Na rozdíl od pořízení zboží v kamenném obchodě získávají také možnost pneumatiky bez vysvětlování vrátit. Seriózní internetové obchody svým zákazníkům garantují kvalitu a poskytují široký výběr zboží, některé nabízí také rozšířenou doživotní záruku. „Pneumatiky se řadí mezi produkty, které většinou řidiči nereklamují. V roce 2012 jsme vyřídili více než 20 000 zakázek. Požadavek reklamace byl však vznesen pouze v 0,06 % z celkového objemu prodaných kusů pneumatik. Zákazníci se proto nemusí nákupu přes internet nijak obávat,“ vysvětlil Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz, který je jedním z největších prodejců pneumatik na českém trhu. Nevyhovující zboží je třeba vrátit včas Pneumatiky koupené přes internet a dodané kurýrní službou lze do 14 dnů bez udání důvodu vrátit. Některé internetové obchody nabízejí svým zákazníkům dokonce 30denní lhůtu. Pokud tedy přijde zboží poškozené, znehodnocené nebo prostě nevyhovuje, nemusí zákazníci internetových obchodů nic reklamovat. Pneumatiky jednoduše vrátí obchodníkovi a žádají výměnu zboží či vrácení peněz. Práva pro vrácení zboží mohou využít i v případech, kdy v průběhu této doby pneumatiky použili. Tehdy by ale měli být připraveni na to, že prodejce nemusí vrátit celou původní sumu, ale částku může snížit o náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu. Reklamovat lze osobně i po telefonu Pokud se během používání pneumatik objevily problémy a řidič se rozhodne pro reklamaci, má několik možností. Zboží může reklamovat osobně u prodejce nebo na jeho vlastních pobočkách. Internetové obchody většinou nabízí také možnost nahlásit závadu telefonicky nebo emailem na reklamační oddělení. Zákazník je pak vyzván k vyplnění reklamačního formuláře, ve kterém uvede například značku auta, počet ujetých kilometrů či pozici kola na vozidle. Prodejce tak získá přesné informace k řešení reklamace. Reklamované pneumatiky si odveze zpátky přepravce internetového obchodu Možností, jak reklamované pneumatiky zaslat zpátky prodejci, existuje několik. Pokud je v blízkosti zákazníkova bydliště provozovna internetového obchodu, může zákazník předat zboží osobně přímo na reklamačním oddělení. Ušetří tak čas strávený balením pneumatik. Internetové obchody však většinou mohou zákazníkovi nabídnout služby svého přepravce. Odběr pneumatik se pak realizuje přímo v místě zákazníkova domova či zaměstnání. Jediné, co musí tento zákazník udělat, je přichystat zabalené zboží spolu s reklamačním protokolem a průvodním dopisem. Další možností, jak zaslat pneumatiky zpátky prodejci, je využít služeb České pošty nebo jiného přepravce. Poštovné při reklamaci platí vždy prodejce Poštovné platí ze zákona prodejce, a to i v případě, že reklamace zákazníka nebude uznána. Při volbě přepravy se však vyplatí být opatrný. Uhrazeny bývají totiž pouze nejnižší možné náklady k odeslání zboží. Při odeslání pneumatik taxíkem z Ostravy do Prahy tedy zákazník plnou finanční kompenzaci nemůže očekávat. Obecně se doporučuje využívat přepravních služeb prodejce. Pro zákazníka je využití jeho služeb jednoduší. Neplatí totiž přepravci žádné dodatečné přepravní náklady, které by následně požadoval po prodejci. Zákazník je tak ušetřen dodatečného řešení kompenzace přepravních nákladů. Prodejce má také povinnost dodat na vlastní náklady zboží zpátky. Pokud je reklamace neuznaná a zákazník nemá zájem o zpětné vrácení reklamovaného zboží, může se s prodejcem domluvit na jeho ekologické likvidaci. S nákupem nových pneumatik není vhodné otálet Podle zákona musí prodejce reklamaci převzít a do 30 dnů rozhodnout o výsledku. Má také povinnost informovat zákazníka o vyřízení reklamace. V případě, že reklamace byla uznána a šlo o neodstranitelnou vadu, může si zákazník vybrat, zda chce vrátit peníze, nebo vyměnit zboží. Prodejce musí přání vyhovět. Pokud zákazník upřednostní vrácení finanční částky, má na to prodejce opět 30 dní. Vzhledem k tomu, že reklamovaná pneumatika bývá zpravidla nenávratně poškozena a není možné ji opravit, není vhodné čekat na uplynutí reklamační lhůty. „Doporučujeme neotálet a koupit si rovnou nové pneumatiky. Stejně by to bylo nezbytné i v případě uznané reklamace. Neváhat s koupí nových pneumatik radíme i pro případy, kdy používáte vůz s dojezdovou rezervou. Ta je určená pouze pro dojetí do nejbližšího servisu a není možné s ní jezdit bez omezení,“ upozorňuje Vojtěch Schwangmaier z e-shopu Pneumatiky.cz.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz