Nejčastější polopravdy o povinném ručení a pojišťovnách

Kolem povinného ručení koluje řada mýtů a pověr. V diskuzích zaznívají názory, že většina pojistek je silně cenově nadhodnocena a že pojišťovnám zbude 50 % z vybraného pojistného. Někteří lidé si pak stále neuvědomují možné sankce za vůz bez povinného ručení. Ve spolupráci s odborníky jsme pro vás připravili hlubší pohled na vybrané pověry. Dozvíte se, na kterých je něco pravdy, a které jsou naopak zcela scestné. Pojišťovnám zbývá 50 % z vybraných příspěvků, přesto chtějí neustále zdražovat Zvyšování cen u povinného ručení není mýtem, ale skutečností, se kterou se v roce 2013 budou motoristé potýkat. „Pojišťovny budou muset dále zdražit, cenová válka posledních let vyústila ve ztrátu ziskovosti povinného ručení. Zatímco v roce 2010 pojišťovnám z každé přijaté stokoruny zbylo něco málo přes 2 Kč, v roce 2011 vydaly za každou přijatou stokorunu celkem 100 Kč a 86 haléřů,“ sdělil Pavel Ronovský, ředitel nezávislého portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnává nabídky většiny pojišťoven na českém trhu. Povinné ručení tedy podle odborníku přestalo být ziskovým produktem a je dotováno z jiných zdrojů pojišťoven. „Zvyšování cen bude probíhat postupně a nenápadně, nicméně plošně. Pojišťovny budou také důsledněji uplatňovat bonusy a malusy. Lze též čekat ještě vyšší rozptyly cen u jednotlivých produktů. Zdražení se nejvíce dotkne řidičů, kteří způsobí škodu,“ dodal Ronovský. Mýtus, že pojišťovnám zbývá 50 % z vybraných příspěvků, může mít původ v chybné interpretaci výsledků hospodaření pojišťoven. Různá média totiž uveřejnila zprávu, že pojišťovny na povinném ručení vybraly zhruba 22 mld. Kč a vyplatily přibližně 10 mld. Kč. Čísla, která vycházejí z výroční zprávy České asociace pojišťoven (ČAP) za rok 2010, však na výdajové stránce nereflektují všechny položky. Nejsou zde uvedeny výdaje na rezervy pojistného plnění u ještě neukončených škod, výdaje na rezervy do garančního fondu či výdaje na zajištění. Ten, kdo umí jezdit, se vyhne sankcím za vůz bez povinného ručení Jde o jednu z nejnebezpečnějších pověr. Pokud se s ní motoristé ztotožní, riskují sankce v řádu desetitisíců korun. Podle odhadu České kanceláře pojistitelů (ČKP) hrozí pokuty 200 až 300 tisícům vozidel, na které není sjednáno povinné ručení. Skutečnost daná legislativou České republiky říká, že pokud jste vlastníkem vozidla, máte ze zákona povinnost mít povinné ručení. Pokud ho sjednané nemáte, hrozí vám až 3 typy sankcí. V první řadě budete muset při způsobení nehody hradit celou škodu ze svého. I při jízdě bez nehod se však nemusíte vyhnout namátkové kontrole Policie ČR, která pojištění vozidla kontroluje a v případě jeho absence udělí řidiči správní pokutu. Pověra o tom, že při šikovnosti řidiče se dá bez povinného ručení jezdit, pramení zřejmě z neznalosti 3. typu sankce. ČKP pravidelně porovnává databáze pojištěných vozidel s registry vozidel. Řidiči bez povinného ručení jsou pak ČKP kontaktováni. V případě, že nemohou doložit smlouvu, jsou sankcionováni dle typu vozidla. Například u osobních vozidel jde o částku 50 až 70 Kč/den bez povinného ručení. Dochází pak k případům, kdy je vlastník vozidla nucen zaplatit ČKP za celé nepojištěné období. Odborníci se navíc shodují, že v budoucnu lze čekat ještě vyšší aktivitu ČKP proti nepojištěným osobám. Makléři nejsou nikdy nezávislí, chtějí prodat smlouvu určité pojišťovny Diskuze se nestrhávají jenom kolem pojišťoven, ale i kolem makléřů, kteří prodávají produkty více pojišťoven. Ti mají údajně zájem prodávat hlavně pojistné produkty, na kterých mají nejvyšší provize. V rámci povinného ručení jsou však rozdíly mezi odměnami pojišťoven minimální a pohybují se řádově v jednotkách procent. Standardní provize bývá stanovena kolem 15 %. Žádný dobrý obchodník - makléř, který chce na trhu úspěšně fungovat více než jeden rok, nebude nikdy klientovi vnucovat dražší pojistku jen kvůli provizi vyšší o 2 až 3 %. Pokud by totiž klient zjistil, že jinde bylo možné sjednat pojistku levněji, od takového makléře by odešel. Ten by tak přišel o celou provizi v budoucnu. Specifickým typem makléřů jsou online porovnávače. Ty ze své podstaty nemají ani možnost nutit klienta do výběru, protože ten si vybírá pojištění sám. Cílem těchto porovnávačů je pomoc při orientaci mezi množstvím pojistných produktů. Pojišťovny totiž mění podmínky u produktů i v průběhu roku. To v praxi znamená, že nejvýhodnější produkt měsíce února už nemusí být zajímavý v říjnu. Zájemce o pojistku by však nikdy neměl porovnávat jenom cenu, ale i další parametry pojistky. Za nepatrné navýšení pojistného může mít totiž několikanásobně kvalitnější produkt.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz