Sponzoring a cíle sponzorství

Sponzoring je jedním z prostředků marketingové komunikace. Aby se sponzoring stal přínosným, je velice důležité jej zařadit do marketingového komunikačního mixu a propojit jej s ostatními komunikačními aktivitami. Sponzoring můžeme definovat jako investování finančních nebo jiných prostředků do aktivit, jejichž potenciál je možno komerčně využít. Díky tomu mohou firmy podporovat svoji komunikaci, neboť mohou jednoduše spojit obsah své činnosti či svůj brand s určitou významnou událostí či aktivitou. Sponzoring je nástrojem „tématické“ komunikace. Sponzor (firma) pomáhá sponzorovanému uskutečnit jeho akci, prostřednictvím čehož pak sponzorovaný zpětně pomáhá sponzorovi naplňovat jeho komunikační cíle. Sponzoring (na rozdíl od daru) je založen na vzájemném obchodním vztahu, což znamená, že dochází k interakci dvou subjektů a oba tyto subjekty očekávají, že budou mít z tohoto vztahu užitek. Sponzor svými sponzorskými aktivitami sleduje určité cíle (marketingové, komunikační, propagační apod.) Cílem sponzorství v kontextu marketingové komunikace je především budování povědomí a image značky. Sponzoring pomáhá podporovat dobré jméno a image společnosti nejen u vybraných cílových skupin, ale i u široké veřejnosti. Nelze opomenout také budování vztahu společnosti k zaměstnancům. Přestože sponzoring je samostatnou marketingovou aktivitou, sdílí reklamní cíle. Na rozdíl od přímé reklamy není ale sponzoring zaměřen na konkrétní produkt, ale zejména na budování pozitivního povědomí. Sponzoring také na rozdíl od reklamy lze hůře přesně vyhodnocovat a jeho účinek přichází po delší době. Sponzoring bez začlenění do komunikačního mixu a bez provázání s reklamou a ostatními prvky budování PR má svoji účinnost velice sníženou. Určitě se vyplatí, poradit se se zkušenou marketingovou společností, aby si sponzor byl jistý, že sponzorství je pro něj maximálně marketingově využito. Mezi zkušené marketingové společnosti s mnohaletými zkušenostmi patří společnost ANERI s.r.o z Liberce.

Kontakt
ANERI s.r.o.
Marketingová firma
Hodkovická 52
46006, Liberec
Telefon: 482 777 777
E-mail: aneri@aneri.cz
http://www.aneri.cz



Kontaktní manažer: Dalibor Kotek
ředitel
Email: aneri@aneri.cz
Telefon: 482 777 777
Fax: 482 777 778

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz