Sledování nákladů na provoz automobilů ušetří firmám statisíce

Olomouc – Většina firem v České republice potřebuje vozový park pro dopravu zboží nebo svých pracovníků za klienty. Při jeho špatné správě však může docházet k ročním ztrátám až v hodnotě stovek tisíců korun. „Flotila služebních vozů představuje významné potenciální úspory nejenom u velkých firem, ale i středních a malých. U nás malé firmy stále podceňují správu vozového parku, který se tak může stát zdrojem nečekaných nákladů a rizik,“ zdůrazňuje Tomáš Hoplíček ze společnosti HI Software Development. Součástí správy vozového parku není jenom nákup a provoz vozidel, ale především sledování jejich spotřeby, tvorba elektronické knihy jízd, efektivní plánování rozvozů, sledování cen pohonných hmot a také pojištění a servis vozů. Firma Rudolf Jelínek a.s., která využívá systém pro správu svých vozidel, vloni ušetřila 22% – 26 % ročních nákladů na pohonných hmotách. „Díky tomuto programu se podařilo za předcházející rok ušetřit zhruba 150 000 – 200 000 Kč,“ počítá Pavel Korec ze společnosti Rudolf Jelínek a.s. „Na základě našich zkušeností víme, že kompletní správa vozového parku skrývá snížení nákladů kolem půl procenta. U velkých firem je tento potenciál až třicet procent. Úspory však v žádném případě neznamenají snížení komfortu a mobility pracovníků,“ popisuje Tomáš Hoplíček, který zaznamenává stále zvyšující se zájem firem o snížení nákladů a zvýšení efektivity práce. Nová pracovní místa pro fleet manažery Správou vozidel se většinou zabývají dispečeři. Jejich hlavním úkolem je plánování tras a komunikace s řidiči. V zahraničních firmách existuje nová funkce fleet manažera, tedy správce vozového parku. Ten se stará o kompletní servis, provoz, služby i řidiče. V českých firmách se tato nová pracovní pozice postupně prosazuje také a většina z nich bude mít do deseti let vlastního fleet manažera. Jedna značka automobilů se vyplatí Firmy se snaží sjednotit své materiály, web, oblečení do jedné podoby. Zapomínají však na automobily, a tak se stává, že flotila služebních vozů se skládá z několika různých značek. „Zde se náklady prodraží v náhradních dílech, servisu a hlavně to velmi nabourává firemní image,“ upozorňuje Tomáš Hoplíček.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz