Lenka Řechková: S námi mezi elitu!

Lenka Řechková, partnerka a generální ředitelka poradenské společnosti Rechka & Tomko je příkladem manažerky, který dal před pohodlím zlaté klece ve velké nadnárodní společnosti přednost vlastnímu byznysu. Před pár měsíci založila slibně se rozvíjející poradenskou firmu a zjevně ví proč – během své kariéry působila na top manažerských pozicích v nejrůznějších firmách, naposledy například v Accenture. Vedle „zachraňování“ živnostníků a malých firem od problémů s finančními úřady kompenzuje náročnou a mnohdy hektickou povahu vlastního podnikání třeba prací na zahradě rodinného domku za Prahou, adrenalinovými sporty nebo podporou českého olympijského týmu v bobech. 1. Koncem roka jste založili vlastní firmu Rechka & Tomko. Čím se zabýváte? Naše nabídka zahrnuje především podnikatelské poradenství, vedení účetnictví a daňové poradenství. V praxi to v podstatě znamená komplexní podporu v řízení podniků. Naše customizovaná nabídka pro mikro- a malé podniky pokrývá služby a poradenství při zakládání společností a poskytování jejich sídel, kompletní administrativní podporu, zastupování před úřady, vedení účetnictví či daňové evidence, zpracování mezd a vypracování daňových přiznání včetně daňového poradenství, plánování a optimalizace. Pro zájemce nabízíme externí zpracování prodejních objednávek, řízení nákupů a dále poradenství v oblasti optimalizace procesů, plánování výroby, řízení pohledávek, zásob a cash flow. Podnikatelé této velikosti ve spolupráci s námi v podstatě získají celý „back-office“ a „finančního či provozního ředitele“ a mohou se plně věnovat obchodní či výrobní činnosti. Naše řešení pro střední a větší podniky se specializují především na oblast outsourcingu podnikových procesů, shared service center, řízení podnikových procesů a zvyšování výkonnosti podniků. V této oblasti jsme na českém trhu jedineční. Naši odborníci mají v této oblasti mezinárodní zkušenosti, které využili v minulosti i společnosti jako je Microsoft, Nissan, Unilever, British Telecom, Kodak a další. Působíme jako přímý poskytovatel outsourcingových služeb zejména v oblasti Finance & Accounting, Order Management a Procurement nebo jako poskytovatel poradenských služeb při implementaci Shared Service a BPO Center. 2. Obstát v tvrdé konkurenci určitě není jednoduché. Jak vidíte Vaše rozhodnutí začít podnikat ve sféře účetnictví a poradenství dnes? Šli byste do toho zas? Určitě. Konkurence účetních služeb zejména pro malé podnikatele je velká. Bohužel jsme se ale mnohokrát přesvědčili, že kvalita služeb je nevalná. Mnohdy jsme „zachraňovali“ živnostníky a malé firmy od problémů s finančními úřady – účetní doklady jim jejich dosavadní dodavatel z části poztrácel nebo neúčtoval v souladu s platnými předpisy, zůstatky účtů vůbec neodpovídaly skutečnosti. Specifickým problémem je komunikace mezi účetním a klientem – obvykle se zúží na pouhé předání vypracovaných daňových přiznání v nejzazším možném termínu. O základní daňové optimalizaci nebo předání informací o změnách v zákonech si klient může nechat jen zdát. A to bohužel nemluvím jen o „levných účetních“. V této oblasti mám náš trh rozhodně co dohánět. Se vzrůstajícími očekáváními zákazníků se ale jistě velmi brzy začne měnit. Na druhou stranu mě velmi překvapila úroveň některých čistě českých poradenských firem. Mnohá jejich řešení založená na čistě zdravém rozumu a profesionální implementaci výsledkem dalece předčí mnohonásobně dražší služby renomovaných světových firem. Věřím, že v tomhle ohledu má naopak český trh co nabídnout i pro zahraničí. Unikátní vynalézavost a geniálně jednoduchá řešení jsou nám přece blízká, a se vzrůstajícími zkušenostmi se to začíná výrazně projevovat i v oblasti managementu a poradenství. A právě na tom se snaží stavět i naše společnost. 3. Kdo jsou Vaši klienti? Nejsme zaměření na specifický segment. Naši klienti jsou z různých oblastí a různých velikostí. Liší se však služby, které různým klientům poskytujeme. Máme klienty – živnostníky a malé podniky s obratem do 50 milionů Kč – kterým poskytujeme především účetní a daňové služby. Další skupinu tvoří začínající podniky, kterým vedle stejných služeb pomáháme i se založením společnosti, zpracováváním podnikatelských plánů, kalkulací a rozpočtů a s dalšími činnostmi souvisejícími s rozjezdem firmy. Poslední skupinu pak tvoří střední a větší společnosti, které mají zájem především o naše poradenské služby – zvyšování výkonnosti firmy je zvlášť nyní díky dopadům krize velmi aktuálním tématem. Outsourcing podnikových procesů a zakládání shared service center jsou pro mnohé součástí řešení. Umíme však nabídnout mnohem víc, konkrétní řešení šijeme vždy na míru potřebám našeho klienta. 4. Jak hodnotíte první rok existence Vaší firmy? Podařilo se nám vytvořit konkurenceschopnou nabídku služeb a dát dohromady vynikající tým, který stále rozšiřujeme. Máme velmi dobré ohlasy našich klientů, kteří projevují zájem o další služby z našeho portfolia. Je povzbuzující slyšet pozitivní hodnocení. Zároveň nás to ale zavazuje – očekávání nových klientů jsou stále vyšší a vyšší. Výzvy nás ale stále přitahují a baví. 5. Říkala jste, že pro své klienty chystáte něco nového. Můžete nám o tom povědět něco víc? Na základě zpětné vazby od našich stávajících a potenciálních klientů neustále rozvíjíme a rozšiřujeme nabídku našich řešení. Kromě toho se zaměřujeme především na komunikaci se zákazníky a možnost využití moderních technologií v procesu komunikace. Nabídku jsme rozšířili o další oblast - vzdělávání. Soustředíme se však jen na oblast, ve kterých poskytujeme naše další služby. To je především vzdělávání pro zaměstnance Shared Service a BPO Center, účetních, kontrolerů. Úplnou novinkou je naše spolupráce s renomovanou francouzskou vzdělávací a konzultantskou společností – detaily Vám však ještě neprozradím. Do konce roku plánujeme otevřít pobočku na Slovensku. 6. Proč jste se rozhodla začít podnikat a založit svou vlastní společnost? V oblasti vedení účetnictví podnikám pod vlastním jménem úspěšně už téměř 10 let. V posledních letech se u mě začala projevovat potřeba zužitkovat i veškeré zkušenosti nabité prací pro velké nadnárodní korporace a zároveň chuť změnit životní styl, který je takovou prací velmi výrazně ovlivněn. Našla jsem obchodního partnera, jehož pohled na budoucnost se s tím mým víceméně shodoval a tak už zbývalo jen navštívit notáře a pustit se do práce. 7. Řízení firmy je náročné. Jak relaxujete? Před pár lety jsme se odstěhovali za Prahu do domku se zahradou. Ačkoliv mne opuštění mé rodné Prahy zpočátku nahánělo trochu strach, dnes bych neměnila. Posezení v zahradě uprostřed malé vesničky je úžasný protiklad k hektické práci ve velkoměstu. Můj muž je navíc velmi aktivní sportovec. Coby reprezentant českého olympijského týmu v bobech potřebuje on i celý jeho tým určitou péči a podporu. Vášnivě klukům fandím a sama mám ke sportu velmi blízko. V zimě hodně lyžuji, hraji squash, v létě jezdím na kole a na in-linech. V poslední době si mě získal golf. Skvěle spojuje pohyb, pobyt v přírodě, mé oblíbené cestování a navíc si při něm dokonale vyčistíte hlavu. 8. Poslední otázka: Je tahle sklenice poloprázdna nebo poloplná? Klasická otázka. Jako optimista rozhodně odpovídám poloplná. Mám-li tu sklenici ale posuzovat jako sklenici poznání nebo života, pak je ale poloprázdná – mám ještě příliš mnoho plánu a cílů . Pokud budete potřebovat dodatečné informace, neváhejte mě kontaktovat. Aneta Kolínská MEDIA tribune s.r.o. Pod Kesnerkou 55 150 00 Praha – Smichov Tel: +420 251 555 576 Tel: +420 776 896 977 Email: marketing@media-tribune.com

Kontakt
Media Tribune s.r.o.
Marketing, Public Relations & Sales
Thámová 18a
18600, Praha 8
Telefon: +420246 063 795
E-mail: info@media-tribune.com
http://www.media-tribune.com



Kontaktní manažer: Antónia Tomková
CEO
Email: info@media-tribune.com
Telefon: +420 246 063 795

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz