<h2>Jak ušetřit čas a finance pomocí průzkumu trhu</h2>

Máme po volbách. Někteří jsou spokojení, jiní méně. Nebudu psát o politice, té jsme si užili dost a dost a ještě užijeme. Chtěl bych se podělit o zvláštním fenoménu poslední doby u nás. Průzkumy. Ty volební byly nesmírně zajímavé. Nejenom že poslední prováděný v den voleb prakticky trefil výsledek, ale i předchozí jasně ukazovaly tendence. Ano, ve výsledcích někteří nenašli správné informace, ale to není chyba samotného průzkumu.

Co je ale ještě více zajímavé, že tento fenomén vstupuje nezadržitelně i do komerční sféry. Podporuje správné rozhodování podnikatelů a směrování jejich podniků.

Uvedu tři příklady, se kterými jsem se setkal a utvrdily mě, jak kreativní jsou někteří lidé a dokáží využít dostupných zdrojů. Průzkumy trhu a zpětnou vazbu od zákazníků zjišťuje každá rozumná firma, ale tyto případy jsou ukázkou důvtipu a použití v ne zcela tradičních případech.

Anonymní dotazník - průzkum ve firmě

Příběh paní Alice. Ve firmě, kde pracovala, měli kolegu, který disponoval ohromnou autoritou a řečnickým nadáním. Mít takového člověka je pro firmu hotový zázrak. Ne však při kolektivním rozhodování. Na poradách se velmi rychle všichni přiklonili k jeho názorům. Od jisté doby se o variantách řešení v této firmě anonymně hlasuje ještě před poradou, kde se přijme rozhodnutí. Provede se vlastně velmi rychlý průzkum, kde se všichni bez obav vysloví. Tím se ve firmě začaly diskutovat i jiné varianty řešení a kvituje to i tato dominantní osoba.

Dotazník ve stavebnictví

Pan Josef si chtěl nechat zateplit velkou budovu. Dostával mnoho nabídek, ale začal se v tom ztrácet. Jeho syn mu poradil, aby obeslal dodavatele s dotazníkem. Zařadil tam rozhodující otázky pro jeho výběr. Odpovědi obodoval podle toho, co považoval za důležité. Nejenom že se nemusel probírat stohem papírových rozpracovaných nabídek, kde však musel vyhledávat odpovědi na své otázky, mohl vyhodnotit jednoduše řádově více nabídek. Následně si pozval na osobní jednání tři nebo čtyři firmy, které dosáhly nejvíce bodů. Se svým výběrem je nadmíru spokojen a strávil na něm mnohem méně času než dříve při jiném výběrovém řízení.

Jste tu pro Vaše zákazníky? Nechte je se vyjádřit!

Pan Jan se rozhodoval při expanzi svého podniku na nové trhy v zahraničí, jaké destinace vybrat a do jakých jazyků nechat přeložit materiály. Na jasné favority, angličtina, němčina a v dnešní době čínština, přišel sám. Na to nepotřeboval rady. Napadlo ho se zeptat těch, kterých se to týká. Jeho obchodních partnerů. Obeslal je dotazníkem a nechal přeložit podle výsledků. Některým jazykům moc nevěřil, ale protože se na tom shodlo více prodejců, nechal materiály přeložit i do těchto. Obchodní partneři mají neuvěřitelnou chuť v těchto destinacích dnes prodávat jeho výrobky a jsou to oblasti, kde se nejvíce daří.

Drahé nebo levné řešení?

Na našem trhu existuje několik řešení pokrývající tuto oblast. Od renomovaných kanceláří, kde jsou poměrně vysoké náklady, až po studentské práce, kde zase může váznout kvalita a nejsou žádné záruky. Jako u všeho je potřeba si dát pozor i v této oblasti. Některá rádoby levná řešení mohou přijít velmi draho. Pokud se totiž platí například za počet průzkumů, ba co hůř za počet respondentů, velmi těžko se odhadují náklady. Aby byly informace co nejpřesnější, je potřeba oslovit co nejvíce respondentů. A pokud za jejich počet máte platit, dostanete se lehce na desetitisícové položky.

Co takhle DOTES? Levný, výkonný, neomezený...

Osobně mě zaujala nejvíce služba dotes.cz, která je neomezená jak co do počtu dotazníků, tak i respondentů. Mají nejlevnější nabídku pro všechny, ale i dražší variantu pro velké podniky, kde se průzkumy bude zabývat více lidí a mohou vzájemně spolupracovat. Ve velkých podnicích se v této variantě také velmi zjednodušují vnitropodniková šetření. Jako jediná na trhu má také možnost tvorby testů. Otestovat tak můžete nejenom své zaměstnance, ale třeba i uchazeče o zaměstnání. Vyberte si i vy dodavatele těchto služeb a začněte je využívat. A že máte strach se sháněním respondentů? Sám jsem oslovil (zde to byla firma dotes prosvého klienta) maily sehnanými v katalogu firem 140 hotelů u nás se žádostí o vyplnění dotazníku. K mému překvapení mi do týdne odpověděla téměř polovina oslovených (přesně 61). - Tento dotazník rozeslala firma Dotes.

Vyplňte si průzkum Vašich internetových požadavků pomocí dotazníků DOTES a vyhrajte reklamní služby za tisíce.

Kontakt
Propagace firem, s.r.o.
Internetová reklama, prezentace, produktová reklama. Poradenství v reklamě na internetu. Komerční sdělení, PR články, placená reklama. Propagace na ČESBYZ.
Dukelská třída 461/74
61400, Brno
Telefon: 603900201
E-mail: ilja@propagace-firem.cz
http://propagace-firem.cz



Kontaktní manažer: Ilja Hynek
Jednatel
Email: ilja@propagace-firem.cz
Telefon: 603900201

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz