Beckham vyhrál srdce, ale Brazílie by měla vyhrát World Cup.

Podle zjištění studie "Survey Findings World Cup 2002" provedené společností Taylor Nelson Sofres (TNS), se boj o žádoucí umístění nejoblíbenějšího fotbalisty odehrává mezi David Beckhamem, který je s 21 % těsně před Ronaldo s 19 %. Nicméně, respondenti byli téměř jednomyslní v tom, že Ronaldo a jeho brazilský tým spoluhráčů se nestřetnou s Anglií v boji o finále, kde se vítěz utká 30. června s Japonskem. 38 % respondentů očekává, že Brazílie bude stát proti vedoucím mistrům, a to Francii.

Studie, která oslovila více než 10 000 lidí z 10 zemí Asie zjistila, že pouze týden před velkým dnem se zajímá o World Cup 2002 pouhých 52 % (zajímá se „velmi“ nebo „docela“). Poslední zjištěné hodnoty by měly být impulsem pro zadavatele reklamy, jelikož ukazují, že 81 % těch, kteří vyjádřili zájem o turnaj se chystají sledovat finálový zápas vysílaný v přímém přenosu v televizi.

Jako nejpravděpodobnější favorité, kteří by si mohli domů přivézt pohár byli po celý rok bráni v úvahu Brazílie (22 %) a Francie (20 %). Brazílie získala největší počet hlasů v Indii (35 %), Malajsii (34 %), Číně (27 %), Taiwanu (24 %), Hong Kongu (20 %) a v Austrálii (20 %). Výjimku tvořilo pouze Thajsko, kde 26 % respondentů řeklo, že si myslí, že vítězem bude Anglie.

Možná není překvapením, že pokud mají respondenti odpovědět, který tým by rádi viděli jako vítěze oproti tomu, který skutečně vyhraje, jsou domácí hráči stále číslo jedna - Korea 79 %, Japonsko 82 %, Čína 49 % a Hong Kong 36 %. Mezi nekonkurenčními zeměmi jsou nejvíce populární tým Brazílie (18 %) následovaný Anglií (14 %).

Jeden zajímavý a poněkud překvapující výsledek výzkumu je kontrast v úrovni zájmů o Světový pohár (World Cup) vyjádřený hostujícími národy Koreou a Japonskem. Nejvyšší zájem z participujících zemí vykazuje Korea s 89 %, které zcela zastiňují zájem vyjádřený Japonskem (33 %). Nicméně, nezájem Japonců o Světový pohár – který je těsně za Tajwanem, kde pouze 25 dotazovaných lidí projevilo zájem – může být přisuzován očividnému zájmu Japonců o baseball. Dle výsledků studií se tato hra řadí k nejpopulárnějšímu národnímu sportu.

Andrew Davison, TNS projektový ředitel, řekl: "Výzkum ukazuje jasné korelace mezi popularitou individuálních hráčů a popularitou jejich týmů. Patrné je to zvláště u týmů Brazílie a Anglie, které mají zcela jasně užitek ze široké podpory v Asii. Ačkoli však 14 % lidí by rádo vidělo, aby Beckham získal Světový pohár, celkový pocit v rámci celého regionu je, že Anglie není schopná pohár vyhrát a mnoho lidí stále očekává, že vyhraje Brazílie, a to navzdory těžkostem, kterým čelila v kvalifikaci."

O výzkumu: Výzkum TNS World Cup 2002 byl proveden v 10 zemích (Hong Kong, Japonsko, Malajsie, Taiwan, Thajsko, Čína, Singapur, Austrálie, Indie a Korea) Asie na vzorku více než 10 000 respondentů. Terénní práce byly provedeny telefonicky ve všech zemích kromě Indie, Thajska a Japonska, kde se výzkum prováděl metodou face to face. Terénní práce byly prováděny v různou dobu během měsíce dubna 2002. V celkovém součtu dostala každá země tu samou váhu. V Indii byly otázky pokládány pouze mužům.

Kontakt
Taylor Nelson Sofres
Taylor Nelson Sofres - světový lídr v oblasti marketingových informací
Na Zderaze 12
120 00, Praha 2
Telefon: +420 2 2491 2491
E-mail: radeks@tnsofres.cz
http://www.tnsofres.cz



Kontaktní manažer: Radek Schiller
Manager
Email: radeks@tnsofres.cz
Telefon: +420 2 2491 2491
Fax: +420 2 2491 6656

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz