Podnikatelem roku v Pardubickém kraji se stal Martin Rozhoň z Vivantisu

Nejúspěšnějším podnikatelem loňského roku v Pardubickém kraji se stal Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis. Prestižní ocenění udělila chrudimskému podnikateli poradenská firma Ernst & Young za vybudování ryze české společnosti, která se řadí mezi největší internetové prodejce. Vivantisu se navíc daří navyšovat tržby i navzdory hospodářské krizi. „Podnikatel roku je bezesporu tím nejprestižnějším oceněním, které je v rámci České republiky udíleno. Začínal jsem jako student, bez kapitálu i zázemí. Přesto se mi podařilo vytvořit úspěšnou společnost bez společníků a investorů, pouze za přispění mých kolegů. Cenu vnímám jako motivaci do další práce,“ sdělil Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, mezi jejíž stěžejní e-shopy v současné době patří Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz a Nakupnicentrum.cz. „K mému ocenění mohlo přispět, že se naší společnosti podařilo navýšit obrat a zisky i v loňském roce, který byl pro řadu podnikatelů vzhledem k hospodářské krizi velmi kritický,“ doplnil Rozhoň. Vivantis je aktuálně druhým největším internetovým prodejcem v České republice co do počtu objednávek. Za své devítileté působení na tuzemském trhu se prostřednictvím jeho e-shopů podařilo odeslat již více než milion zásilek. Největší zájem ze strany zákazníků společnost zaznamenává o zboží z internetového obchodu Parfemy.cz, který je největší internetovou parfumerií v České republice. V loňském roce činily tržby Vivantisu 416 milionů korun. V rámci Pardubického kraje byla cena Podnikatel roku udělena již počtvrté. Sedmičlenná porota pravidelně vybírá nejúspěšnější průkopníky v oblasti podnikání. Cílem tohoto ocenění, které společnost Ernst & Young uděluje v 50 zemích po celém světě, je představit veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání. „Mezi hlavní kriteria hodnocení patří finanční výsledky, strategická orientace, přístup k inovacím a globální dosah podniku. Pro rozhodování porotců je však také důležitý podnikatelský duch nominovaného, jeho osobní příběh a způsob, jakým řídí a rozvíjí svou firmu. Podle porotců pan Rozhoň všechna tato kriteria splňoval na výbornou,“ uvedla Magdalena Souček, vedoucí partnerka Ernst & Young v České republice. Letos je předáváno desáté, jubilejní ocenění v této prestižní soutěži Podnikatel roku v rámci České republiky. Na mezinárodní úrovni je cena společnosti Ernst & Young vyhlašována již od roku 1986. Přísná kritéria, na základě kterých jsou podnikatelé hodnoceni, jsou ve všech zemích na šesti kontinentech stejná. Tak je zachována idea nenárodnosti soutěže. Rozhovor s Martinem Rozhoněm Martin Rozhoň, Podnikatel roku 2009 za Pardubický kraj, cenu vnímá jako završení jedné životní etapy. Nyní se chce věnovat investování do nových společností. Kromě kapitálu jim poskytne své cenné zkušenosti ze své devítileté praxe, kdy se mu podařilo ze společnosti Vivantis na tuzemském trhu vytvořit špičku v internetovém obchodování. Jak vnímáte soutěž Ernst & Young s názvem Podnikatel roku? Cena Podnikatel roku společnosti Ernst & Young je bezesporu tím nejprestižnějším oceněním, které je v rámci České republiky udíleno. Za deset let své tradice si soutěž získala vysokou váženost a důvěryhodnost, a to nejen v podnikatelské sféře. Jak si vážíte ocenění za nejlepšího podnikatele? Jsem především rád, že soutěž Podnikatel roku oceňuje osobnosti, které dosáhli úspěchu poctivě vlastními nápady a tvrdou prací. Ocenění v této soutěži je pro mne a mé spolupracovníky motivací do další práce. Současně pro mne znamená symbolické završení jedné životní etapy, kdy jsem se 9 let věnoval budování vlastní společnosti. Proč si myslíte, že jste ocenění v letošním roce získal právě vy? Lze se jen domnívat, že jsem cenu dostal především za to, že jsem společnost vybudoval zcela sám. Začínal jsem jako student, bez kapitálu i zázemí. Přesto se mi podařilo vytvořit úspěšnou společnost bez společníků a investorů, pouze za přispění svých kolegů. Dalším aspektem může být skutečnost, že se společnosti Vivantis i v době finanční krize podařilo zvýšit obrat i zisky. Navíc podnikáme v oblasti internetového obchodování, což je dnes velice atraktivní sféra. Jak vaše podnikání ovlivnila finanční krize? Jak jsem již zmínil, společnost Vivantis i v době hospodářské recese rostla. Přestože mnoho firem v posledním roce strádalo, nám se podařilo udržet růst obratu i ziskovosti. V době krize se zaměřujeme na zvýšení interní efektivnosti společnosti – zefektivňujeme marketingové výdaje, implementujeme controllingový systém a měníme způsob řízení ve firmě. Cílem je vytvořit si dobré zázemí pro další růst společnosti v příštích letech. Máme připraveno několik nových projektů. Jaké máte podnikatelské plány do budoucna? V budoucnu hodlám i nadále vést společnost Vivantis, chci se však zaměřit na vedení spíše z hlediska strategického směřování firmy a vyvázat se z operativy. Tohoto cíle chci dosáhnout již v nadcházejícím roce. Dále bych velice rád investoval do začínajících internetových společností, které mohu podpořit kapitálem i know-how. Právě v tom vidím své plány do budoucnosti.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz