Český řidič najezdí týdně téměř 500 km

Styl „brzda-plyn“ je minulostí, v časech krize se jezdí úsporně a pomaleji

Čeští řidiči najedou týdně průměrně 479 km. Z toho připadá 352 km na všední dny a 127 km na víkendy. Ekonomická situace je však stále častěji nutí přemýšlet o tom, jak jezdit úsporněji. Vyplývá to z aktuálního výzkumu DIRECT Pojišťovny a společnosti Ipsos.

Počtem najetých kilometrů se mohou Češi směle porovnávat s tak „vášnivými“ řidiči jako jsou například Britové. Podle obdobného průzkumu zveřejněného v r. 2007 britským ministerstvem dopravy, najezdí britští řidiči služebními vozy týdně cca 605 km (19 600 mil ročně), na služební cesty však z toho připadá pouze 40 %. Soukromými vozy pak Britové najezdí týdně cca 260 km (8 400 mil ročně).

V ČR bylo v prvním pololetí letošního roku zaregistrováno v kategorii osobních a malých užitkových vozidel celkem 92 100 nových vozů. Jedním z klíčových faktorů, které řidiči při jejich výběru a koupi zvažovali, byla spotřeba pohonných hmot. Celých 9 % řidičů považuje dokonce výši spotřeby pohonných hmot za vůbec nejdůležitější faktor, který ovlivňuje jejich rozhodování o koupi. Dalších 39 % pak považuje spotřebu za jeden z nejdůležitějších faktorů při výběru nového vozu.

Nemalou pozornost věnují řidiči i dalším úsporám spojeným s provozem vozidla. Drtivá většina řidičů (93 %) se preventivně snaží udržovat auto v dobrém technickém stavu a zbytečným výdajům na provoz tak předcházet. Mnohem větší pozor si dávají řidiči i na styl jízdy. Vyhýbají se stylu jízdy „brzda-plyn“ (76 %), dodržují optimální rychlost (75 %) a 52 % řidičů dokonce kontroluje, zda ve svém autě nepřeváží zbytečné věci.

„Větší citlivost řidičů na cenu se projevuje nejen při pořizování vozidla, ale také při nákupu produktů a služeb souvisejících s jeho provozem, včetně autopojištění. Právě cena bude jedním z hlavních parametrů, na které se budou řidiči sjednávající letos na podzim nové pojištění soustředit,“ komentuje výsledky výzkumu Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

Kontakt
DIRECT Pojišťovna, a.s.
Online pojištění vozidel a motocyklů u první internetové pojišťovny v ČR. Výhodné povinné ručení a havarijní pojištění. DIRECT Pojišťovna začala působit na českém trhu 21. května 2007.
Jankovcova 1566/2b
170 00, Praha 7
Telefon: +420 225 290 111
E-mail: info@direct.cz
http://www.direct.cz/



Kontaktní manažer: Tiskové oddělení
Email: info@direct.cz
Telefon: +420 225 290 111

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz