Královéhradečtí zemědělci bojují s nekvalitními bramborami

Hradec Králové – Soukromí zemědělci na Královéhradecku odmítli prodávat brambory za koruny obchodním řetězcům a začali sami nabízet lidem rané brambory tzv. ze dvora. Supermarkety podle nich zneužily hospodářské krize a tlačí záměrně výkupní ceny brambor dolů. Výkupní cena pak neodpovídá ani polovině nákladů na vypěstování kvalitních a zdravých českých brambor. „Nebudu dodávat brambory do supermarketů, protože je berou za velmi nízkou cenu, která zdaleka nepokryje náklady na jejich vypěstování a prodávají je za několikanásobek,“ říká známý soukromý zemědělec David Smetana z Královéhradecka. Tento krok je podle něj jediným řešením, jak lidem nabídnout kvalitní české brambory a ne brambory druhé a třetí třídy. Zemědělci: Kupujte české výrobky Čeští zemědělci se cítí být existenčně ohroženi prodejem výrobků z Evropské unie, jejichž cena je výrazně nižší než výrobní náklady. Výrobky prodávané pod cenou podle nich najdeme ve všech supermarketech v České republice. „Pokud budou zákazníci nakupovat české zemědělské výrobky, českou zeleninu, pomohou našim zemědělcům, pro které je současná situace mnohdy neúnosná. Přitom česká zelenina je daleko zdravější než dovezená ze zahraničí,“ apeluje zemědělec David Smetana. Na rozdíl od českých zemědělců, ti zahraniční používají chemické postřiky, které zeleninu znehodnocují. Zelenina často dozrává po cestě v kamionech a na pulty českých obchodů se dostává nezdravá zelenina, která ztratila svoji původní chuť. Zemědělci z Královéhradecka chystají dělat osvětovou kampaň Soukromí zemědělci se rozhodli garantovat svým zákazníkům prodej kvalitních raných brambor. Proto připravili pro lidi osvětovou kampaň, která by jim měla vysvětlit, jak poznat kvalitní zeleninu. „U raných brambor by měla jít slupka odstranit pouhými prsty. Pokud tomu tak není, nejedná se o rané brambory. V supermarketech se stává, že brambory dozrají a slupka ztvrdne. Pokud jsou brambory příliš osvětlené, zelenají, a to také není dobře,“ vysvětluje David Smetana, autor osvětové kampaně. Čeští zemědělci podle Smetany sami sázejí, hnojí i sklízejí a po celou dobu mají brambory pod kontrolou, takže zákazníkům nabízejí zdravé a kvalitní české brambory. To je výrazný rozdíl oproti levné konkurenci z východu.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz