Vývoj cen na internetu: levnější jsou televize či parfémy, dražší mobily

Nestabilní vývoj měnových kurzů a menší zájem spotřebitelů o nakupování jsou v posledních třech měsících hlavními faktory ovlivňujícími cenu zboží na internetu. Podle aktuálního průzkumu společnosti Karsa Technologies se za poslední tři měsíce v tuzemských e-shopech podstatně zvýšila průměrná cena mobilů a notebooků, levnější jsou naopak televize či parfémy. Tři měsíce monitorovala společnost Karsa Technologies vybrané tuzemské internetové obchody. Speciálně uzpůsobená aplikace automaticky zaznamenávala průměrnou prodejní cenu televizí, mobilů, myček, monitorů, notebooků, fotoaparátů a parfémů. „V posledním čtvrtletí nejvíce ovlivňoval ceny komodit na internetu nestabilní kurz dolaru. Mnoho tuzemských internetových obchodů muselo na měnové výkyvy reagovat, na čemž mohl vnímavý český spotřebitel samozřejmě vydělat,“ uvedl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí profesionální řešení pro realizace e-shopů. Z výsledků měření vyplývá, že lze ušetřit tisíce korun při nákupu televize. Plazmové byly v únoru levnější takřka o 9 % než v prosinci, LCD televize pak o více než 5 %. Tato skutečnost s největší pravděpodobností podpoří aktuální trend, který hovoří o rostoucí popularitě moderních televizorů s vysokým rozlišením. Plazmovou či LCD televizi vlastní již milion domácností a tyto moderní technologie loni na celkovém tuzemském prodeji televizí tvořily výraznou většinu. K podobným výsledkům jako u televizí dospělo měření také u parfémů, jejichž cena postupně klesá. V únoru byla průměrná cena parfému prodávaného na internetu 993 Kč, což je o 4 % méně než v prosinci. V této komoditě je patrný dlouhodobý trend snižování cen. Například loni v srpnu dosahovala průměrná cena parfému prodávaného na internetu 1040 Kč. „Toto snižování cen je způsobeno zejména tvrdým konkurenčním bojem o zákazníky, v jehož důsledku klesají prodejní ceny parfémů i přesto, že jejich nákupní ceny vlivem kurzu v posledních měsících stoupají. Vydělá na tom tedy zákazník na úkor klesající obchodní marže prodejců,“ uvedl Daniel Kopecký, obchodní ředitel internetového obchodu Parfemy.cz. „Druhým faktorem je skutečnost, že se na internetu rozšiřuje nabídka levnějších vůní, které se dříve prodávaly pouze v kamenných parfumériích či supermarketech,“ doplnil Daniel Kopecký. Ze všech měřených komodit byl zaznamenán nejvyšší cenový nárůst u mobilních telefonů. Zatímco loni v prosinci byla průměrná cena mobilního telefonu na internetu 5185 Kč, v únoru se ustálila na částce 5630 Kč. Během tří měsíců tak cena vzrostla více než o 8 %. Důvodem je kromě měnových výkyvů také zvýšený zájem o modernější modely, na který provozovatelé internetových obchodů zareagovali změnou nabídky. Dražší jsou rovněž monitory a notebooky. V prosinci byla průměrná cena LCD monitoru na internetu o 3,5 % nižší než v únoru. Podobné je to v případě notebooků, jejichž průměrná cena v únoru dosáhla částky 24 903 Kč. Srovnáme-li to s prosincem loňského roku, jedná se o více než 4% nárůst. Bez většího překvapení dopadlo měření u digitálních fotoaparátů a myček, jejichž průměrná cena se na internetu příliš nemění. Ceny digitálních fotoaparátů se za posledního půl roku vychylovaly v rozmezí 2 %. Zatímco v prosinci loňského roku se prodávaly za průměrných 4878 Kč, v únoru se tato částka snížila přesně o 100 Kč. Dlouhodobě i u této komodity přetrvává trend postupného snižování cen. Co se týče myček, jejich cena na internetu se prakticky nemění. V únoru byla průměrná cena myčky 14 777 Kč. Cenový rozdíl během posledních tří měsíců u myček nepřesáhl 0,5 %. Průměrná cena komodit prodávaných na internetu (prosinec 2008/únor 2009): Plazmové TV 33 771 Kč/30 817 Kč LCD TV 22 482 Kč/21 261 Kč Parfémy 1034 Kč/993 Kč Mobily 5185 Kč/5630 Kč LCD Monitory 8206 Kč/8501 Kč Notebooky 23 835 Kč/24 903 Kč Digitální fotoaparáty 4878 Kč/4778 Kč Myčky 14 851 Kč/14 777 Kč Zdroj: Karsa Technologies, s. r. o.

Kontakt
MEDIA1 CZECH REPUBLIC s.r.o.
PR agentura
Jugoslávská 124b
61300, Brno
Telefon: 545212811
E-mail: info@media1.cz
http://www.media1.cz



Kontaktní manažer:

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz