Módní poradce René Volek o veletrhu PITTI IMMAGINE UOMO
Módní poradce René Volek, majitel a ředitel společnosti RV FASHION STYLE s.r.o., se ve dnech 14. – 16. ledna 2009 v Itálii zúčastnil známého módního veletrhu PITTI IMMAGINE UOMO, na kterém zaznamenal řadu nejrůznějších trendů. Veletrh PITTI IMMAGINE UOMO patří k největším a nejznámějším veletrhům světové módy v oblasti pánské konfekce, kde mají možnost prezentovat prestižní výrobci a návrháři své produkty. Byly na něm zastoupeny renomované značky módního průmyslu, které tvoří diktát módy pro muže na sezonu podzim - zima 2009/2010. „V rámci veletrhu bylo možné vidět nejen klasickou pánskou konfekci, ale také volnočasovou módu, tzv. casual styl, i jeansovou módu. Na veletrhu byla již potřetí prezentována dámská butiková móda, ale ta tvořila jen malý zlomek celé prezentace. Za velmi zajímavou považuji expozici, která byla věnována tvůrcům světové módy, kde byly prezentovány návrhy módních návrhářů, trendy a módní inspirace,“ řekl módní poradce René Volek. Dodal, že jednoznačným trendem u pánské módy, jak bylo na veletrhu patrné, v sezoně podzim – zima 2009/2010 bude pokračování „vyštíhlování“ modelů. „Výrazně se zúží klopy sak a bude převládat linie jednořadového obleku na dva knoflíky. V těchto fazonách jsem na veletrhu viděl nový typ vesty, která je více otevřená. Všeobecně vesty, které byly v útlumu z hlediska módních trendů, se znovu začínají objevovat. Poměrně velká část kolekcí pánských obleků, respektive pánských kalhot, byla s manžetou. Kalhoty byly k vidění užší, bezzáhybkové. U řady výrobců jsem zaznamenal také dvouřadé obleky se zapínáním na dva knoflíky. Zda se bude jednat o zbožné přání výrobců, nebo o realitu, to uvidíme dle poptávky na trhu,“ uvedl Volek. Na veletrhu si všiml také toho, že se hodně objevovala u většiny firem i volnočasová móda, která se nejvíce projevuje u separátních sak. „Laty na rukávech, speciálně upravované límce, ozdoby, různé spony a knoflíky, to vše se v nabídce objevovalo. Velmi zajímavé byly pánské pláště, kde převládá takzvaná italská délka, což je již čtvrtou sezonu. Novinkou však byly fazony a střihy jednotlivých modelů, které jsou jednořadé i dvouřadé. Modely byly většinou s opaskem nebo s takzvaným dragounem. Hodně se objevoval i protizáhybek. Pláště byly hodně ve strukturovaných materiálech,“ konstatoval René Volek. Dodal, že pestrá byla i nabídka pánských doplňků ke kolekcím. „Dalším módním trendem, který jsem na veletrhu zaznamenal, je to, že se zmenšují límečky košil, kravaty zaznamenávají revoluční zeštíhlení, jsou úzké a proužky jsou na ústupu. Začínají se objevovat drobné vzory až po jednobarevné kravaty. Barva, která byla u mnoha expozic jako pilířová, byla fialová, a to ve všech odstínech. Pro pány i dámy bude fialová trendová. Převládat samozřejmě bude barevnost černá a šedá. Velmi zajímavé kolekce byly v barevnosti tmavohnědé s tmavě modrou, která bude v sezoně podzim - zima 2009/2010 vedle fialové spolu s petrolejovou další módní barvou,“ říká poradce René Volek.
Kontakt
Mgr. Petr Neckař
Štefánikova 379/41
500 11, Hradec Králové
Telefon: +420 777 283 600
E-mail: pn@pnmedia.cz
http://www.pnmedia.cz
Kontaktní manažer: Petr Neckař
Email: pn@pnmedia.cz
Telefon: +420 777 283 600