DAKAR 2009 - ETAPA 12. Zapletal ošetřován - Sainz po nehodě končí! - Spáčil má problémy
Dvanáctá etapa prověří především závodní techniku. Posádky čekají různé typy písečných dun včetně obávaných "bílých dun". 3 dny před koncem rallye patrně tato část trasy zamíchá pořadím. Hlavně proto, že do bivaku ve Fiambala nebudou mít povolen vjezd asistenční vozy. Zlaté pravidlo pro tuto etapu zní: "Vědět, jak šetřit svou techniku." Mitubishi s.č.340 (Zapletal x Ouředníček) startuje z 15. pozice ve 13hod a 04min našeho času. Připomeňme, že prvních 10 startujících vjede na trať ve 2 minutových intervalech. Od 10. do 20. pozice startují po 1 minutě a od 20. startovní pozice dál jen po půl minutě... Miroslav Zapletal měl 14.1.2009 při neměřeném přejezdu přes Andy zdravotní problémy. Ve výšce cca 4500 m.n.m musel vyhledat lékařskou asistenci. "Točila se mi hlava, byl sem téměř vyčerpán a tak jsem v Andách vyhledal ošetření. Po změření hladiny kyslíku v krvi jsem dostal od zdravotníků kyslíkovou dávku a můj stav se podstatně zlepšil", říká Miroslav Zapletal. MMS: Proč jste v desáté etapě startovali až ze 63. pozice? Mirek: "Bylo to kvůli technickým problémům s GPS. Při dojezdu na start jsme byli nuceni start opustit a vrátit se znovu zpět 20 km do bivaku. Po odstranění problému jsme dostali náhradní čas až někde po 60. pozici a tak jsme celou 10. etapu hlavně předjížděli. To, že jsme dojeli na tak pěkném místě nás opravdu moc těší." MMS: Takže jste si závodění v 10. etapě doslova užili, jak se Vám jelo? MIREK: "Nikdo si nevšiml hadru, který byl při servisu kvůli prachu pečlivě složený a do sání vložený. Jeli jsme tak celých 500 km se sníženým výkonem. I proto si umístění v etapě velice vážím. MMS: Jste na 11. místě - pokukujete po možnosti vstupu do TOP 10? MIREK: "Rozhodně tak nepřemýšlíme, jedeme svým tempem a pokud se to podaří... účtuje se stejně až v cíli celého závodu. MMS: Čím to je, že jste tak unaven? MIREK: "Pro mě je daleko horší, když jsou dny přejezdů a volna, protože to na mě vše dolehlo a cítím se opravdu unavený. Potřebuji být nejlépe pod stálým závodním tlakem, pak jsem ve své kůži." 09:04 START posádky s číslem 340 09:38 Mirek s Tomášem jsou po projetí 1. kontrolním bodem na 62. km s časem 00:34 na 55. místě 10:59 2. kontrolní bod,137. km, čas 01:55:39 a 25. místo v dnešní etapě. Ted´ je čeká téměř 100 km dun. 11:02 start kamionu MAN s číslem 569 11:29 kamion MAN projel prvním kontrolním bodem a s časem 00:27:10 dosáhli prozatím na 22. místo 12:53 Mirek s Tomášem jsou na 191. kilometru na desátém místě a v celkovém hodnocení se posunuli do TOP 10. Snad to vydrži. 13:14 MAN je za 137. km a na 24. místě 14:48 CÍL Mitsubishi je s časem 05:44:06 na 8. místě. Pozice v celkovém pořadí bude opět jasná až po dojetí většiny závodních vozů... Očekáváme ale, že Mirek Zapletal a Tomáš Ouředníček vstoupí do TOP 10!!! Dnešní etapa byla opět zkrácena. Tentokrát o 30 km kvůli archeologickým vykopávkám v okolí tratě. Další špatnou zprávou je, že na trase začalo pršet a silně fouká vítr. To závodníkům dnešek nijak neulehčí. Letošní Dakar dnes skončil pro Carlose Sainze, který byl po nehodě na 79. km přepraven vrtnulníkem i se svým navigátorem do bivaku. Opravdu není nic rozhodnuto. I takovým závodníkům se bohužel nehody nevyhýbají. Doufejme, že se však vyhnou posádkám našeho týmu. MS Rallytruck končí... "Večer jsme se přesunuli do bivaku, ale veděli jsme, že bez náhradních dílů a našich skvělých mechaniků je pro nás závod téměř ztracený. Snažili jsme se dovolat, ale v těchto končinách ani satelitní telefony nefungují. Pokoušeli jsme se do rána svépomocí opravit co se dalo, ale nedokázali jsme to. Proto jsme nuceni odstoupit ze závodů pro absolutně nefunkční přední nápravu a je pro nás lepší auto odtáhnout od startu, skončit na 7. místě než tady ztratit další měsíc vykopáváním auta v dunách z písku a skončit poslední."
Kontakt
Mini Media Services
tiskový a mediální servis
,
Telefon: 00420776654202
E-mail: info@minimedia.cz
http://www.minimedia.cz
Kontaktní manažer: Andrea Melenová
manažer
Email: info@minimedia.cz