Změna dodavatele energií. Jaké možnosti zákazníci mají a jak se nespálit

S cenami energií – elektřiny i plynu – je to v posledních letech jako na houpačce. Cestou, jak zmírnit dopady jejich zvyšování, je změna dodavatele. Jak ale vybrat nového a nespálit se při tom?

Změna dodavatele probíhá u plynu i elektřiny prakticky stejně. Stejně tak mohou spotřebitelé změnit dodavatele klidně i několikrát za rok. Odborníci však doporučují si případný přechod jinam pořádně rozmyslet a zejména si ověřit podmínky ve smlouvě.

„Poměrně snadná je změna dodavatele pro klienty, kteří mají uzavřené smlouvy na dobu neurčitou. V takovém případě se musejí pouze řídit dohodnutou výpovědní lhůtou, která bývá zpravidla tři měsíce. Pokud je ve smlouvě lhůta delší, zkracuje se na tři měsíce. Po jejím uplynutí mohou bez obav začít odebírat plyn nebo elektřinu od jiného dodavatele,“ říká Miroslav Mikeš, specialista ze společnosti Národní energie.

Řádově složitější může být změna u domácností a firem, které mají fixované ceny energií a smlouvy na dobu určitou. Typicky lze takovou smlouvu vypovědět v přesně stanoveném období – obvykle dva až tři měsíce – před skončením její platnosti. Pokud toto časové okno klient nestihne, smlouva se mu automaticky prodlouží. V případě, že by klient chtěl odejít jinam mimo toto období, je třeba počítat s penále ve výši i několik tisíc korun.

„Nejjistější způsob, jak se v takovém případě vyhnout problémům se změnou dodavatele, je pečlivě si zaznamenat datum, kdy smlouva končí, a výpovědní lhůtu. Pokud si nejste jisti, jak dlouhá výpovědní lhůta je, nebo se ve smlouvě jednoduše nevyznáte, je nejvhodnější obrátit se přímo na daného dodavatele. Se změnou pak může poradit také specialista společnosti, od níž plánujete energie nově odebírat,“ radí Roman Outrataze společnosti Národní energie.

S vyřízením pomůže nový dodavatel

Při samotném vyřizování změny existují dvě cesty. V prvé řadě může smlouvu se stávajícím dodavatelem vypovídat sám zákazník. Častější a pro mnoho zákazníků pohodlnější cestou je, že za ně administrativní záležitosti vyřeší nový dodavatel na základě plné moci.

„Klientům doporučujeme využívat této druhé možnosti. Zejména pro starší lidi může být vypovídání smlouvy stávajícímu dodavateli náročný a hlavně stresující proces. Energetičtí specialisté je celou změnou provedou, všechny náležitosti jim vysvětlí a zařídí vše za ně,“ dodává Miroslav Mikeš.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz