Češi přes svátky nejvíce sledovali filmy domácí produkce. Před pohádkami upřednostňovali akční snímky
U diváků v České republice na konci roku jednoznačně zvítězily filmy tuzemské provenience, ukázaly statistiky internetové televize Kuki. Lidé je vyhledávali ve filmotéce i v televizním vysílání. Romantické snímky se umístily na chvostu žebříčku.
Mezi Vánocemi a Novým rokem Češi nejčastěji odpočívali u výběru české kinematografie. V období od 2. prosince 2018 do 1. ledna 2019 si uživatelé Kuki pustili přes 25 tisíc filmů domácí produkce. O více než polovinu nižší sledovanost byla registrována u pohádek. Diváci neměli překvapivě příliš chuť ani na romantiku. V uvedeném období si přehráli jen málo přes sedm tisíc snímků tohoto žánru. „Našim zákazníkům jsme v prosinci zdarma zpřístupnili adventní filmové kolekce. Vytvořili jsme šest tematických celků, které jsou k dispozici až do 20. ledna,“ uvádí Vladimír Tovarňák, vedoucí prodeje Kuki.
V televizním programu uspěly klasické komedie a pohádky
Oblibu českých filmů potvrdila i data sledovanosti televizních kanálů prostřednictvím služby Kuki. Mezi 24. prosincem 2018 a 1. lednem 2019 se na nejvyšší příčce umístila komedie Zdeňka a Jana Svěrákových Vratné lahve, vysílaná na Nový rok na Nově. Téměř totožný počet uživatelů Kuki si na Štědrý den na ČT1 pustilo vánoční stálici – Pelíšky. Program ČT1 bodoval také na 1. svátek vánoční. Komediální klasiku, film Marečku, podejte mi pero, sledovalo dokonce více lidí než pokračování pohádkového filmu režiséra Jiřího Stracha Anděl Páně 2. „Naši zákazníci si volné dny užívali plnými doušky a televizi zapínali až kolem desáté hodiny večerní. Vysokou sledovanost tak měly filmy Pelíšky, Marečku, podejte mi pero nebo Slavnosti sněženek,“ dodává za Kuki Tovarňák.
Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz
Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800