Obsah šitý na míru. Segmentace v e-mail marketingu zvyšuje míru otevření i prokliku

Zasílání obchodních e-mailů je zejména u e-shopů, ale i dalších podniků jedním z klíčových marketingových nástrojů. Největší chybou, které se přitom mohou dopustit, je, že dané informace neustále posílají na všechny své kontakty. Nejen že takový přístup zpravidla nevede k více nákupům, ale ještě jim navíc hrozí hromadné odhlašování. Řešení je přitom prosté. Odborníci doporučují segmentovat, tedy zasílat konkrétní typ informací jen těm, které budou zajímat. S chybami v rozesílání obchodních e-mailů se zákazníci mohou setkat prakticky denně. Typickým příkladem mohou být kampaně potravinových řetězců, v nichž nejsou nijak rozlišené stravovací návyky jednotlivých adresátů, či e-maily od obchodníků s oděvy bez rozlišení pohlaví příjemců. „Adresáty takový přístup nudí a v případě větších přešlapů hrozí spíše riziko znechucení z celé značky. Posílání všeho všem zkrátka dost často nevede k častým konverzím, ale dříve nebo později naopak k odhlášení z odebírání newsletterů. Tyto nedostatky dokáže odstranit právě segmentace,“ říká Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing. Míra otevření a prokliku běžně i o několik desítek procent vyšší Segmentace v e-mail marketingu má za cíl právě zvýšení míry otevření a prokliku konkrétní kampaně. Umožní totiž zadavateli, aby ušil její obsah na míru konkrétní skupině zákazníků, a tím zvýšil relevanci nabídky. Dobrá segmentace přináší lepší výsledky. Podle Kateřiny Fišerové je míra otevření u těchto kampaní až o desítky procent vyšší a podobně to platí i o míře prokliku. „V praxi vše funguje tak, že se segmentované kontakty roztřídí do různých kategorií nebo se jim přiřadí štítky. Možná je i kombinace obou způsobů. Záleží na možnostech e-mailingového nástroje či na konkrétních účelech segmentace. Důležité je, aby metoda umožňovala kontakty filtrovat a zasílat sdělení jen těm vybraným,“ popisuje Kateřina Fišerová. Samotná kritéria pro segmentování pak mohou být různá a měla by vycházet zejména z toho, jaká je cílová skupina e-shopu či podniku. Segmentovat lze typicky například podle demografických údajů zákazníků a podle jejich chování. Segmentace podle demografických údajů Při členění databází podle demografických údajů se nabízí pestrá paleta možností. Základem je samozřejmě pohlaví, věk a bydliště. Pracovat lze i se dnem narození, svátkem, dosaženým vzděláním, ale také zájmy. V případě cílení na podniky lze třídit třeba dle velikosti firmy a oboru působnosti. Segmentace podle chování a aktivity Druhou variantou segmentace je rozdělení databází dle chování zákazníků. „V prvé řadě lze databázi roztřídit podle kritéria nakoupil–nenakoupil, na což se dá navázat rozdělením podle data posledního nákupu či frekvence nakupování. Podívat se lze dále i na okruhy zájmu zákazníků, například podle nákupní historie nebo předchozího zájmu o konkrétní druhy zboží,“ vypočítává Kateřina Fišerová ze SmartEmailingu. Segmentovat je možné například i podle aktivity zákazníků na webu. Může jít o rozdělení podle toho, jak často hodnotí dané zboží nebo byznys. Cílit lze třeba i na ty, kteří naopak nikdy nehodnotí a nekomentují. „Způsobů, jak segmentovat e-mailovou databázi, je mnoho. Na majitelích firem je vybrat ty, které jsou pro ně nejvhodnější. Vždy jim přitom doporučujeme začít s těmi jednoduššími a postupně testovat ty, které pro ně budou nejvhodnější,“ dodává Kateřina Fišerová.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz