Malé firmy rostou jako houby po dešti. Dobrý nápad ale k úspěšnému startu podnikání nestačí

PRAHA, 23. srpna 2017 – Česká ekonomika má v posledních letech rostoucí tendenci. Domácnosti se utrácet nebojí. Stále častěji se vydávají nakupovat do specializovaných obchodů. Raději nakoupí méně zboží, zato kvalitnějšího. Konzervativním nákupům odzvonilo, experimentování se lidé už zdaleka tolik nevyhýbají. U potravin dbají na čerstvost a původ, v módě zas na použité materiály a ekologii. Nakupují v menším množství a častěji než dříve. Více využívají obchodů v místě bydliště, kam pohodlně dojdou pěšky. Obliba menších regionálních obchodníků a firem je tak stále větší a větší. Malí a střední podnikatelé představují v Česku více než 99 procent ekonomických subjektů. Na vývozu i dovozu se podílejí více než 55 procenty a zaměstnávají téměř dva miliony zaměstnanců. „Právě tyto podniky významně ovlivňují rozvoj v jednotlivých regionech. Jsou schopné rychle reagovat na změny podmínek a snížit aktuální nezaměstnanost. Navíc se snáze přizpůsobují poptávce, dokážou pohotově využít vzniklých mezer na trhu. Lidé také oceňují osobnější přístup a klientskou péči, kterou jim menší podniky věnují,“ popsal Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. Mezi nejoblíbenější odvětví pro drobné podnikání patří pohostinství a kadeřnické a kosmetické salony. Velké oblibě se ale těší i menší samoobsluhy a obchody s lokálními produkty nebo módou. „Jenom dobrý nápad ale k úspěšnému startu podnikání nestačí. Je potřeba připravit promyšlenou propagaci a zajistit si schopné investory. Samozřejmě záleží na rozsahu projektu. On-line komunikace jak s potenciálními klienty, tak se společníky je přitom stěžejní,“ zdůraznil Milan Novotný. Hlavním ukazatelem kvality produktů i služeb jsou dnes internetová hodnocení a doporučení na diskusních fórech. „Je třeba promyslet, čemu všemu se firma bude věnovat a jakým způsobem bude vystupovat v delším časovém horizontu. Důležité je si také ujasnit, jakou bude následovat filosofii a na kterou cílovou skupinu se chce zaměřit. Transparentní a připravený marketingový plán spoluutváří silnou značku, která v lidech vzbuzuje důvěru,“ dodal ještě Milan Novotný. Navzdory tomu, že každý měsíc zkrachuje okolo stovky obchodních společností a více než pětistovka osob samostatně výdělečně činných, česká ekonomika stále roste. „Nejvýznamnější je přínos drobných podniků – to jsou ty s méně než deseti zaměstnanci. Jsou schopny nejpružněji reagovat na stále se měnící potřeby zákazníků a především vyplňují mezery na trhu, kam se velké firmy nedostanou. Střední firmy v Česku na tom ale už tak dobře nejsou. Proti velkým subjektům nemají v konkurenčním boji šanci a kvůli nedostatečné propagaci, špatnému zacílení a málo propracovanému podnikatelskému plánu často zanikají,“ vysvětlil Milan Novotný. Zákazníci nakupují stále častěji on-line. Trendem je kombinace e-shopu s výdejním místem, kde si zákazník vybrané zboží může prohlédnout nebo vyzkoušet. „Přehledný a kvalitně naprogramovaný e-shop je nutností. To, jak na klienta daný e-shop zapůsobí, ovlivní zásadně rozhodnutí, jestli zde vybraný produkt zakoupí. Důležitý je moderní design, ale především přehlednost a jednoduchost výběru zboží a provedení samotné objednávky. Naprogramovat e-shop asi v dnešní době zvládne skoro každý. Ale vytvořit takový, který v obrovské konkurenci zaujme zákazníka natolik, že v něm bude chtít nakoupit znovu, není snadné. Proto je tvorba e-shopu jednou ze služeb, které v rámci ABC Českého Hospodářství nabízíme. Pomoci s rozvojem menších regionálních firem je naším hlavním úkolem,“ uvedl Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. Kontakt: Lenka Capandová E: capandova@n4c.cz Mobil: +420 702 095 553 O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jde o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firma začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty. V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD-ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty firem na internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii WAP. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá e-mailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendry firem z Česka i zahraničí. V roce 2007 prošlo ABC Českého Hospodářství celkovou inovací. V témže roce stránky ABC Českého Hospodářství otevřelo více než 750 tisíc unikátních návštěvníků. V současné době společnost eviduje asi 80 tisíc aktivních firem a podnikatelů.

Kontakt
Need4Connexions
Pernerova 293/11
18600, Praha
Telefon: 702095553
E-mail: capandova@n4c.cz
http://www.n4c.cz



Kontaktní manažer: Lenka Capandová
Email: capandova@n4c.cz
Telefon: 702095553

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz