Pivo Krušovice Černé uspělo na Beer and Whiskey Festivalu
Na tradičním Beer and Whiskey Festivalu, který se v průběhu září konal ve Stockholmu, získalo pivo Krušovice Černé 3. místo v kategorii „černé sudové pivo“. Beer and Whiskey Festival je nejdůležitější a největší mezinárodní veletrh piva ve Švédsku a 3. největší festival piva na světě. Letos se ho účastnilo zhruba 80 vystavovatelů reprezentujících celkem stovky značek piva z celého světa. Přišlo se na něj podívat 25 tisíc návštěvníků. Tento veletrh je prezentací švédských i importovaných značek piv a whisky – a to jak odborné, tak laické veřejnosti. Z pohledu pivovarů a importérů se jedná o příležitost představit své produkty zákazníkům a konzumentům On-trade a Off-trade outletů. Festival se koná každoročně, zpravidla v září, již od roku 1992 (dva následující týdny za sebou čtvrtek - sobota), letošní ročník byl tedy již sedmnáctý. „Věřím, že díky tomuto úspěchu ve Švédsku vzroste povědomí o značce Krušovice a tím i počet zákazníků, kteří ji budou vyhledávat. Myslím si, že si zákazníci ještě více uvědomí, že naše krušovické pivo je chutné a kvalitní české pivo, které již nyní má ve Švédsku své fanoušky a obdivovatele. Navíc jsme ve státním monopolu Systembolaget 1. října vstoupili na švédský maloobchodní trh s novým produktem - Krušovice Černé v plechovce s obsahem alkoholu 4,4 %, takže umístění přišlo v pravou chvíli,“ konstatovala Lenka Honajzerová, Export Area Sales Manager společnosti Heineken Česká republika, do níž Královský pivovar Krušovice patří. Současný švédský pivní trh je velmi specifický: „Dříve bylo na tomto trhu velmi oblíbené německé pivo, ale v průběhu posledních deseti let ho začalo vytlačovat a částečně nahrazovat pivo české. Oblíbené hospůdky, restaurace a puby jsou charakteristické hlavně velkým sortimentem piv mnoha značek, jak domácích, tak importovaných. Bar je prakticky po celé své délce „poset“ pípami a výčepním zařízením mnoha barev a tvarů,“ upřesňuje Lenka Honajzerová. Pro švédský off-trade trh je charakteristický a svým způsobem světově ojedinělý systém maloobchodního prodeje - Systembolaget. „Jedná se prakticky o státní monopol, který zakazuje v běžném maloobchodě volně prodávat alkoholické nápoje s obsahem alkoholu nad 3,5 %. Tato státem vlastněná síť obchodů má svá pravidla, totožné ceny pro daný produkt, jeho umístění v daném prodejním místě Systembolagetu kdekoli v zemi a podobně. Hlavním motivem pro jeho existenci je minimalizovat a kontrolovat problémy vznikající nadměrnou konzumací alkoholu, nabízet alkohol zodpovědně bez motivu profitu a zisku,“ vysvětluje Lenka Honajzerová. Dodala, že charakteristikou švédského maloobchodního trhu je obliba piva v plechovkách. -------------------------------------------- Královský pivovar Krušovice, který patří do skupiny Heineken Česká republika, zahájil svůj export v roce 1997, kdy poprvé prodal cca 15 000 hl na Slovensko, do SRN a do Polska. Od té doby zaznamenává export piva trvalý růst a po deseti letech cílevědomé a intenzivní exportní činnosti se prodalo v roce 2007 zhruba ve 30 zemích celého světa přes 260 000 hl krušovického piva. Nejvíce piva z královského pivovaru se loni prodalo v Ruské federaci, Německu a na Slovensku. Největší meziroční růst byl zaznamenán při exportu na Ukrajinu. I v letošním roce se Královský pivovar Krušovice snaží o to, aby exportoval stále více hektolitrů, rovněž aby rozšiřoval exportní teritoria. Dobrou pozici si krušovické pivo vydobylo také na skandinávských trzích - ve Švédsku, Dánsku a Finsku.
Kontakt
Mgr. Petr Neckař
Štefánikova 379/41
500 11, Hradec Králové
Telefon: +420 777 283 600
E-mail: pn@pnmedia.cz
http://www.pnmedia.cz
Kontaktní manažer: Petr Neckař
Email: pn@pnmedia.cz
Telefon: +420 777 283 600