Ceny zboží na internetu monitoruje nový robot
Praha, 9. září 2008 Společnost Karsa Technologies, nabízející profesionální řešení pro realizaci e-shopů, je od září schopna komplexně monitorovat ceny všech komodit na internetu. Nová aplikace, jejíž robot prochází zdrojové kódy e-shopů, dokáže během krátké chvíle určit průměrnou cenu jakéhokoliv zboží obchodovaného na tuzemském či zahraničním trhu. Základem nové aplikace je robot, který prochází internetové stránky a pomocí různých algoritmů a regulárních výrazů získává požadované informace. Touto metodou je možné sledovat data neomezeného množství e-shopů. Aplikace dohledá na internetu všechny údaje, které lze přečíst v prohlížeči. V případě, že robot narazí na nějaké ochranné prvky, cesta se otevírá speciálním skriptem. Získané informace jsou relevantním obrazem trhu a nabízí cenné údaje o vývoji cen nejrůznějších komodit, se kterými se na internetu v současnosti obchoduje. „Fungování naší nové aplikace bych přirovnal ke klasickému chování spotřebitele, který si potřebuje udělat představu o cenách na trhu. Začínajícího podnikatele mohou informace dovést k zásadnímu údaji, kterým je průměrná marže u zboží. Některé komodity totiž již nemusí být z obchodního hlediska tolik zajímavé, jako dříve,“ uvedl Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies. „Příkladem mohou být notebooky, jejichž cena za poslední rok klesla o tisíce korun a průměrná marže se pohybuje kolem 3%. V poslední době je například velmi zajímavé sledovat, které zboží na internetu nejvíce ovlivňují výkyvy měnových kurzů,“ připomněl Ježek. Primárním cílem nové aplikace není jen získávání údajů o aktuálních cenových změnách. Pravidelný monitoring vývoje cen především poskytuje informace k dalším rozhodnutím, důležité je tedy sledovat trend u jednotlivých komodit. Na základě dlouhodoběji získávaných údajů lze velice jednoduše rozpoznat, zda na trhu dochází ke konsolidaci, či zda ještě není dostatečně silné konkurenční prostředí. „Při vyšší konkurenci si pozorný obchodník dokáže spočítat, o kolik klesla průměrná cena objednávky a o kolik zboží bude muset prodat více, aby zachoval plánovaný obrat,“ vysvětlil Ježek. „Jsem si jistý, že námi zveřejňované informace mohou pomoci každému obchodníkovi, který hodlá prodávat zboží na internetu,“ doplnil. První konkrétní informace o vývoji cen na tuzemském trhu za aktuální období zveřejní společnost Karsa Technologies již v průběhu měsíce září. O společnosti Karsa Technologies, s.r.o. KARSA TECHNOLOGIES, s.r.o. se zaměřuje na vývoj a provozování vlastní e-commerce aplikace. Primárním cílem společnosti je realizace profesionálních internetových obchodů, které přináší zisk. Díky dlouholetým zkušenostem v oboru internetového obchodování nabízí společnost svým zákazníkům možnost vybudovat úspěšné internetové obchody. O společnosti MEDIA1 CZECH REPUBLIC s.r.o. MEDIA1 CZECH REPUBLIC s.r.o. je mediální a PR agentura působící na českém trhu od roku 2006. Každý člen týmu má dlouholeté zkušenosti v oblasti PR a marketingu, které přenáší do podnikání klientů. Filozofií společnosti je serióznost, rychlost, soustředění na výsledky a maximální podpora zákazníků, pro které pracuje. Kontakt KARSA TECHNOLOGIES Michal Ježek Jednatel společnosti michal.jezek@karsa.cz tel.: +420 281 864 061 Bryksova 818/48, 198 00 Praha 9 www.karsa.cz Kontakt MEDIA1 CZECH REPUBLIC Petr Lesenský PR & Media Director petr.lesensky@media1.cz mobile: +420 774 743 800 Jugoslávská 124b, 613 00 Brno www.media1.cz
Kontakt
MEDIA1 CZECH REPUBLIC s.r.o.
PR agentura
Jugoslávská 124b
61300, Brno
Telefon: 545212811
E-mail: info@media1.cz
http://www.media1.cz
Kontaktní manažer: