Pasivní obchod i nevhodně nastavené procesy. To byly nejčastější problémy segmentu SME v roce 2015

Vedení malých a středních firem chybovalo v nastavení marketingu a PR, řídících procesech a v selekci zakázek. Vyplývá to z výstupů společnosti J.I.P. pro firmy, která se zaměřuje na revitalizaci podniků v segmentu SME. Pro rok 2016 se pak očekává, že společnostem budou scházet zaměstnanci. Problémy ve firmách mají různé kořeny. Odborníci se však shodují, že 80 % z nich pramení z neprofesionálního přístupu majitelů i manažerů k vedení firmy. „V segmentu SME je nejčastějším tématem nedostatků příliš pasivní obchod, špatná organizace práce a procesů, nedůslednost v hospodaření s firemním kapitálem a absence principu leadership,“ shrnul hlavní problémy, se kterými se setkal v uplynulém roce, Jiří Jemelka, výkonný ředitel společnosti J.I.P. pro firmy působící v oblasti podnikového poradenství zaměřeného na revitalizaci firem. V roce 2016 bude podle Jiřího Jemelky typickým problémem nedostatek kvalifikované pracovní síly. Firmy totiž již nějakou dobu trápí enormní nedostatek zaměstnanců. Druhým problémem pak bude konec ekonomického boomu, který mnohá vedení firem překvapí. Přibývá však firem, které využívají služeb podnikového poradenství a optimalizují tak provoz i pracovní procesy. Společnostem, které v roce 2015 služby podnikového poradenství aplikovaly, narostly v závislosti na velikosti obchodního týmu tržby v průměru o 10 až 20 %. Firmám, jejichž hlavní nedostatek tkvěl v pasivní obchodní politice, pak mohly optimalizace marketingových aktivit zvýšit tržby meziročně až o 100 %. „Je však důležité zdůraznit, že ne vždy je naším cílem a řešením zvyšování tržeb. Revitalizace může znamenat i zachování zisku firmy při snížení tržeb o desítky milionů,“ uvádí Jiří Jemelka. „Zlepšení výkonnosti managementu firem evidujeme přibližně po roce využívání poradenských služeb. Úspěšnost v tom, že firma našeho klienta dosáhne předem stanovených cílů díky vzájemné spolupráci, máme zhruba v 75 % případů,“ dodává Jemelka k otázce časového aspektu a úspěšnosti při ozdravování firem.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz