Stínicí technika letos v Česku posiluje: Češi stále více používají exteriérové žaluzie

Venkovní žaluzie a venkovní rolety. Především tyto dva prvky zaznamenaly v uplynulém roce v Česku nárůst. Zatímco rolety tvořily letos podle údajů společnosti Lomax téměř 58 % prodané stínicí techniky, venkovní žaluzie si zvolilo přes šestatřicet procent zákazníků. Podíl na tom mají hlavně administrativní a veřejné budovy. Odborníci se navíc shodují, že čím dál více lidí si ke stínicím prvkům pořizuje i hnací motory. Ty totiž umožňují jejich potenciál využít ještě více. V soukromých domech pak stále převažují interiérové prvky. Podobný trend přitom v České republice experti sledují již několik let. Hlavním důvodem je podle nich fakt, že Češi už mají s tímto druhem stínicí techniky zkušenosti a ví, jak ji využít. „V porovnání s minulým rokem nám letos obecně poptávka po stínicí technice vzrostla přibližně o pět procent. Pokud se však zaměříme na venkovní žaluzie, meziročně jsme zaznamenali nárůst o zhruba třináct procent,“ informoval obchodní ředitel společnosti Lomax Jan Malysz. Podíl na tomto zvyšování má především veřejný sektor, tedy například školy nebo úřady, přidávají se k nim ale i firmy. Podle výkonné manažerky Sdružení výrobců stínicí techniky a jejích částí Štěpánky Lubinové je za tím hlavně snaha ušetřit. „Majitelé a správci institucí se v souvislosti s okny méně zabývají designem a více jim záleží na bezpečí a zejména úsporách na energii související s chlazením a vytápěním, na což mají zejména exteriérové stínicí prvky značný vliv,“ vysvětlila Štěpánka Lubinová. Jan Malysz k tomu dodává, že nárůst může být spojen také s projektanty, kteří se stínicí technikou počítají již v plánech nových budov. Odborníci navíc pozorují čím dál větší snahu vybavovat tyto prvky hnacími motory. Také ony totiž mohou přispět k maximálně efektivnímu využití tohoto druhu techniky. „Motory umí zajistit, aby stínění efektivně fungovalo i v naší nepřítomnosti díky napojení na čidla, například sluneční, či větrná. Pak je také možné stínicí prvky propojit s dalšími systémy v budově, jako jsou větrání nebo osvětlení. Díky tomu celý systém reaguje například na nepřítomnost osob v místnosti nebo zajišťuje optimální vnitřní prostředí pro obyvatele,“ popsala výhody propojených systémů Štěpánka Lubinová. V soukromém sektoru nicméně pořád vedou interiérové žaluzie. I ony však zažívají určitý ústup. „Stabilně se zvyšuje zájem o interiérové rolety a další ostatní interiérové prvky, například o plisé, a to právě na úkor interiérových žaluzií,“ uvedla Štěpánka Lubinová ze Sdružení výrobců stínicí techniky a jejích částí. V interiérech se navíc projevují další moderní trendy. „V poslední době vede tento vývoj dvěma směry. Jednak se rozšiřuje škála barev a dekorů, například takzvané smyslové tkaniny, jejichž barvy se inspirují přírodou, působí útulným dojmem a navozují pozitivní smyslové vnímání. Také se prosazují další dekory schopné ovlivnit vnímání prostoru interiéru, když prostor opticky zvětší nebo zmenší. Druhý trend ve vnitřním stínění směřuje k funkčnosti. Zde mám na mysli vývoj nových materiálů nebo nanášení různých materiálů ovlivňujících odolnost vůči vlhkosti, nečistotám, opotřebení či změně tvaru, anebo snižujících hořlavost,“ dodala Lubinová. Podle odborníků si tak stále více Čechů uvědomuje, že stínění není pouze prostředkem proti oslnění, ale že má i hlubší význam. „Kromě zrakové a tepelné pohody nebo již zmiňovaných úspor na chlazení a vytápění má vliv také třeba na snížení hlučnosti v místnostech a dokonce i na bezpečnost obydlí, neboť zejména venkovní rolety tvoří pro zloděje významnou překážku,“ doplnil další výhody stínicí techniky marketingový manažer firmy Lomax Lubomír Valenta.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz