Češi se připravují na lyžařské dovolené, zájem je o italská střediska a polopenzi

Čeští turisté aktuálně začínají plánovat své zimní dovolené. V případě lyžařských pobytů mají nejvíce zájem o zájezdy do italských Alp, které tvoří 58 % z aktuální poptávky. Oblíbené jsou kratší pobyty na prodloužený víkend, které volí 67 % cestovatelů. Polovina lyžařů pak preferuje zájezdy s polopenzí. Vyplývá to z prodejních statistik cestovní agentury Invia. Češi do lyžařské dovolené aktuálně investují v průměru 6 301 Kč na osobu. Turisté, kteří si pořizují lyžařské zájezdy od cestovních kanceláří a nejezdí na vlastní pěst, preferují Alpská střediska. Klienti cestovní agentury Invia nejvíce pořizují pobyty do italských Alp, které tvoří 58 % z celkového prodeje lyžařských dovolených. Zájezdy do Rakouska pak tvoří 31% podíl z poptávky. Dovolenou v České republice v tuto chvíli plánují 4 % turistů a do Francie míří 3 % cestovatelů. „Nárůst zájmu o pobyty v Itálii se projevil již v loňské lyžařské sezóně. Dolomity jsou stále více oblíbené v očích českých lyžařů, včetně rodin s dětmi. Naopak Rakousko se stává zimní destinací, kam lidé vyrážejí spíše na poslední chvíli a je preferované individuálními lyžaři. Proto v předprodejích u cestovních kanceláří jednoznačně vedou italská střediska,“ vysvětlila poptávku českých lyžařů Kateřina Petříčková, výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Při srovnání popularity konkrétních středisek mezi českými lyžaři je tím nejoblíbenějším italské středisko Livigno s 11% podílem na poptávce u cestovní agentury Invia. Češi dále s oblibou cestují do italského střediska Aprica a do rakouského Kaprunu, které shodně zaujímají 7,5% podíl na poptávce. Lyžaři na svých dovolených nejčastěji dávají přednost stravě v podobě polopenze. Zájezdy s polopenzí preferuje 48 % klientů cestovní agentury Invia, zatímco pobyty beze stravy volí 43 % zákazníků. „Polopenzi vyhledávají zejména turisté, kteří jsou ubytováni v hotelích. Zájezdy s ubytováním v apartmánech s vlastní kuchyňkou pak většinou stravu nezahrnují,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na tuzemském trhu. „V případě lyžařských zájezdů pak tradičně registrujeme jen minimální zájem o plnou penzi. Lidé jsou totiž přes den na svahu a oběd si zajišťují přímo u sjezdovky,“ doplnil Tůma. U lyžařských dovolených mezi českými turisty jednoznačně vedou kratší zájezdy. Pobyty na 2 až 4 dny tvoří 67 % z poptávky u cestovní agentury Invia. Nejpopulárnější jsou čtyřdenní zájezdy na prodloužený víkend. Týdenní pobyty si pořizuje 28 % lyžařů a delší zimní dovolenou si dopřává jen 5 % cestovatelů „Pobyty na delší dobu, tedy na 5 až 8 dní si vybírají spíše turisté, kteří mají namířeno do Itálie. Do Rakouska pak čeští lyžaři cestují většinou na prodloužený víkend a s vlastní dopravou,“ uzavřela Kateřina Petříčková. Předprodej lyžařských zájezdů u cestovní agentury Invia Destinace Podíl na prodeji lyže 2015 Průměrná cena na osobu 2015 Itálie 58 % 6 300 Kč Rakousko 31 % 7 452 Kč Česká republika 4 % 4 991 Kč Francie 3 % 1 649 Kč Slovensko 2,5 % 5 333 Kč Německo 1,5 % 4 546 Kč Lokality Podíl na prodeji lyže 2015 Průměrná cena na osobu 2015 Livigno 11 % 8 507 Kč Aprica 7,5 % 6 503 Kč Kaprun 7,5 % 3 268 Kč Civetta 5 % 7 422 Kč Tonale/Ponte di Legno 5 % 7 357 Kč Marilleva/Folgarida 4,5 % 4 492 Kč Val di Fiemme/Obereggen 4 % 19 733 Kč Schladming 3 % 3 205 Kč Dachstein 3 % 14 323 Kč Strava Podíl na prodeji lyže 2015 Průměrná cena na osobu 2015 Polopenze 48 % 7 399 Kč Bez stravy 43 % 5 599 Kč Snídaně 4 % 2 195 Kč All Inclusive 4 % 4 924 Kč Plná penze 1 % 4 304 Kč Počet dní Podíl na prodeji lyže 2015 Průměrná cena na osobu 2015 2 až 4 dny 67 % 6 644 Kč 5 až 7 dnů 28 % 4 922 Kč 8 až 10 dnů 5 % 8 998 Kč

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz