Jak zvládnout nákupy s dětmi bez stresu? Nebojte se je do nich zapojit

S faktem, že mateřství není procházka růžovým sadem a děti umí být velice náročnými společníky, bude pravděpodobně souhlasit každá maminka. Ať už jsou vaše děti vychované sebelépe, některé aktivity se v jejich doprovodu občas stávají noční můrou. Právě nakupování je podle statistik jednou z nejvíce stresujících aktivit. Nakupování s ratolestmi je dnes již pravidelnou aktivitou, kterou musí absolvovat snad každý rodič. Bez ohledu na věk jsou děti vnímavými bytostmi a v nákupním centru plném nových podnětů, lákavých barev a produktů, jsou občas jako utržené z řetězu. Škemrají, dožadují se zbytečností, přenášejí zboží z regálů do regálů, nebo se mohou dokonce úmyslně schovávat. V následujícím článku přinášíme několik praktických tipů a rad, jak zabránit podobným nepříjemným situacím. Vyberte si vhodnou dobu S dětmi nebo bez dětí, během nákupů každého dokážou vyděsit přeplněné obchody. Pokud se kvůli zlevněným jogurtům musíte prodírat davy ostatních lidí, není nutno s sebou mít ani děti, abyste se dostali k nervovému kolapsu. Jestli je to jen trochu možné, vyhněte se větším týdenním nákupům v odpoledních a večerních hodinách. Krizové situace nastávají především koncem týdne, ve čtvrtek, pátek nebo sobotu. Podle průzkumu pro Českou distribuční v těchto dnech nejčastěji lidé jezdí na velké nákupy. Na celý proces nakupování si vyhraďte dostatek času. Pohodovému pocitu přispěje také fakt, že děti do obchodu zavítají odpočaté a najezené. Pravidlo s jídlem platí samozřejmě také pro rodiče, spolu s pocitem hladu se v košíku objeví spousta zbytečností a výdaje za nákup tak mohou překročit obvyklou částku. Podle statistik rodiče mezi 30 a 50 lety průměrně za velký nákup zaplatí více než 1 600 korun. Malým dejte hračku, větší pošlete pro mléko Nejmenší děti, které ještě samy kolem nákupního košíku nepobíhají a nemohou tak tropit neplechu kolem, mohou maminkám nákupy znepříjemnit hlasitým pláčem. Proto s sebou neváhejte přibalit něco, co děti spolehlivě zabaví, ať už oblíbenou hračku, časopis nebo chutnou svačinku. „Na přepravu pití a jídla pro nejmenší jsou vhodné izolované termotašky, které jídlo či pití uchovají chladné či teplé až po dobu 4 hodin. Obsahují rovněž chladicí sáček s nemrznoucím gelem a pomocí pásku je lze snadno připevnit na kočárek,“ doporučuje Lukáš Fiala ze společnosti Britax Römer, která v tuzemsku nabízí široký sortiment kojeneckého a dětského zboží. I po jídle mívají spokojené ratolesti dostatek energie na hraní, proto není od věci s sebou nejmenším přibalit také oblíbené hračky. „Některá chrastítka v sobě spojují několik funkcí v jednom, například aktivní nosorožec připevnitelný na kočárek má na sobě pro děti připevněno mnoho lákadel. Textilní knížku s veselými obrázky zvířátek miminko prozkoumá při hraní, štěrkající kroužky, pískátko a chrastící ptáček jej rozveselí v kočárku,“ dodává Fiala. Pokud už s vámi děti čas skutečně tráví přímo v prostorách supermarketu, rozhodně je neopomíjejte a komunikujte s nimi. Starší děti můžete pověřit konkrétními úkoly, které lze snadno přetvořit ve hru, a zároveň vám mohou s nákupem pomoci. Stanou se důležitými pomocníky a samy se mohou leccos přiučit. Malá odměna neuškodí Pro vaše klidné nakupování a potěšení vašich ratolestí je možné za úspěšně absolvovaný nákup přislíbit malou odměnu. Motivační drobnost uškodit nemůže, nemělo by však docházet k tomu, že si váš potomek dokáže vynutit cokoli. Pokud školáci vyžadují další a další věci, dejte jim najevo, že si podle vlastního uvážení mohou danou věc koupit za své kapesné nebo ušetřené peníze. Jestliže máte pocit, že vám přítomnost dětí znemožňuje nákup úplně, neváhejte využít služeb hlídaných dětských koutků, jimiž dnes už každé větší nákupní centrum disponuje. Kromě prolézaček a hraček se v nich děti mohou těšit dokonce například na tematicky zaměřené workshopy a doprovodný program. Současným trendem se stává také nakupování potravin online, což se může některým rodičům zdát jako nejpohodlnější varianta. V České republice jsou e-shopy s potravinami ale stále poměrně v plenkách, jelikož internetový prodej potravin potřebuje propracovanou logistiku.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz