Analýza prodeje last minutů: Češi za dovolenou utráceli o tisícovku více než loni, zájem o Řecko i l

Češi jsou Řecku věrní i v době krize. Zájezdy na řecké ostrovy byly letos v létě nejprodávanější a tvořily 30 % z celkové poptávky českých turistů. Naopak zájem o Tunisko meziročně klesl o 5,5 procentního bodu, pobyty do této země si v létě koupilo jen 3,5 % cestovatelů. Vyplývá to z analýzy prodeje last minute zájezdů na léto 2015 u cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem zájezdů přes internet na českém trhu. Češi, kteří si pořizují pobyty od cestovních kanceláří, za last minute zájezdy letos utráceli o 1 044 Kč více než v loňském létě. Průměrná cena na osobu v letošním roce činila 13 528 Kč. Lidé si připláceli zejména za vyšší komfort, jako je letecká doprava a strava all inclusive. Za bohatší stravu byli Češi ochotni zaplatit o šest tisíc více oproti polopenzi. Analýza cestovní agentury Invia byla provedena na vzorku bezmála 89 000 last minute zájezdů, které byly od července do srpna 2015 prodány na období letních prázdnin. Data tak odrážejí poptávku z celého českého trhu s organizovaným cestovním ruchem. Cestovní agentura Invia v letošním roce registrovala 13% meziroční nárůst prodeje last minute pobytů na léto. Průměrná cena prodaného zájezdu pak činila 13 528 Kč na osobu. „V letošním roce došlo k nárůstu průměrné hodnoty prodaného last minute zájezdu. Toto navýšení je způsobeno přesunem poptávky od Tuniska do zemí Evropské unie, jako třeba do Řecka, Španělska či Chorvatska. U těchto destinací proto došlo k větší míře vyprodanosti kapacit a tlak na pokles ceny u last minutů nebyl tak výrazný jako v předchozích letech,“ vysvětlil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je jedničkou v online prodeji zájezdů na tuzemském trhu. Statistiky prodeje last minute pobytů ukázaly, že tuto formu nákupu dovolené volí spíše dvojice cestovatelů. „Průměrný počet osob na jednu smlouvu ukazuje, že last minute zájezdy letos ve větší míře pořizují páry. Rodiny a větší skupiny cestovatelů si pak raději své dovolené objednávají ve větším předstihu a využívají slev v rámci nabídek first minute,“ popsal aktuální trend Michal Tůma. Oproti prodejům first minute pobytů klienti u last minutů častěji volí vyšší komfort, což potvrzuje vyšší podíl leteckých zájezdů a pobytů se stravou all inclusive. Řecko a Chorvatsko upevnilo své vedoucí pozice Češi si v letošním roce nejčastěji pořizovali last minute zájezdy do Řecka, které tvořily 30 % z prodeje zájezdů u cestovní agentury Invia, a do Chorvatska, které zaujalo 12% podíl. Oproti loňskému roku došlo u obou zemí k meziročnímu růstu poptávky o jeden procentní bod. Čeští turisté dále s oblibou vyráželi do Turecka, Bulharska, Egypta a Itálie. V důsledku ozbrojeného útoku na pláži došlo k propadu zájmu o dovolenou v Tunisku, zájezdy do země zvolilo jen 3,5 % cestovatelů. V celkovém objemu tak poptávka po Tunisku poklesla o 55 % oproti roku 2014. „Češi letos na poslední chvíli pořizovali zájezdy rovněž do České republiky a na Slovensko. Překvapivé je, že u obou zemí narostla poptávka oproti loňsku o více než 80 %. V rámci nabídky last minutů pak české turisty v letošní letní sezóně nově zaujala dovolená v Albánii. Zatímco vzrostla též poptávka po Bulharsku a Maroku, poklesl naopak zájem o last minute zájezdy na Madeiru a Maltu,“ popsal novinky v oblíbenosti destinací Michal Tůma z cestovní agentury Invia. Z desítky nejoblíbenějších last minute destinací investovali lidé více do dovolené v Turecku, která je v průměru vyšla na 16 009 Kč na osobu. Nejdostupnější zůstaly tuzemské pobyty, které průměrně stály 3 007 Kč na osobu. K meziročnímu poklesu průměrné ceny zakoupeného pobytu došlo pouze u Egypta, kdy se cena snížila o 470 Kč na 14 628 Kč, a dále u Tuniska, kde došlo ke zlevnění dokonce o 1 105 Kč na 12 197 Kč. U last minutů převládá cesta letadlem, Češi si připlácejí i za all inclusive Lidé z nabídky last minute pobytů ve většině případů volí letecké zájezdy. Právě přeprava letadlem tvoří 75 % z celkového prodeje dovolených na léto 2015 pořízených na poslední chvíli. Průměrná cena leteckých zájezdů letos činila 15 693 Kč na osobu. Vlastním automobilem pak cestovalo 16 % klientů cestovní agentury Invia, kteří do své dovolené investovali v průměru 7 018 Kč. Jízdu autobusem volilo 8,5 % cestovatelů. V případě stravování byla letos největší poptávka po all inclusive dovolených. Stravu all inclusive si letos dopřálo 56 % klientů cestovní agentury Invia. Tyto pobyty vyšly turisty v průměru na 16 561 Kč na osobu. Zájezdy s polopenzí pak tvořily 23,5 % z celkového prodeje last minute dovolených. Oproti all inclusive byly o bezmála šest tisíc korun levnější, stály průměrně 10 808 Kč na osobu. Dovolenou bez stravy zvolilo 13 % turistů. Na svou letní dovolenou Češi nejčastěji vyráželi na týden, tedy na pět pracovních dnů. Pobyty s délkou 6 až 9 dní tvořily 66 % z prodeje last minute zájezdů. Pobyty na 10 až 13 dní zvolilo 26 % cestovatelů a na dobu delší než dva týdny si odpočinek dopřály jen 2 % klientů cestovní agentury Invia. „Nejprodávanější zájezdy jsou na osm dní. Ty tvoří 60% podíl z celého prodeje last minutů. Odpovídá to i nabídce cestovních kanceláří. Oproti minulosti dramaticky ubývá zájmu o delší zájezdy. Lidé si svou dovolenou šetří na zimu, kdy zase častěji vyrážejí lyžovat,“ vysvětlil Michal Tůma z největší internetové cestovní agentury Invia.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz