Počasí mají velký vliv na e-mailingové kampaně

Míru otevření a prokliků u e-mailingových kampaní ovlivňuje celá řada faktorů. Platforma MailForce se zaměřila na jeden z nich, kterým je počasí. Svým klientům tak nyní kvalifikovaně pomáhá s tím, kdy mají jaké kampaně posílat. Jaký vliv na úspěšnost e-mailingových kampaní má tedy počasí? Přímý marketing formou e-mailingových kampaní je důležitým nástrojem pro získání zájmu stávajících zákazníků, stejně jako upselling a cross-selling. Ovlivňuje ho řada faktorů, které mají dopad na úspěch e-mailové kampaně – den a čas odeslání, druh zařízení příjemce, volno a prodloužený víkend a významnou roli hraje i počasí. Studie provedená analytiky platformy MailForce pro potřeby svých klientů se zabývá dopadem vlivu počasí na hromadné e-mailové kampaně. Analýza byla provedena na více než 37 milionech e-mailů směrovaných do B2B i B2C segmentu, a to na různých produktech a službách. Zjištění jsou jasná. Velkou roli hraje zaměření kampaně podle aktuálně panujícího počasí. Výsledky jsou fascinující. Zde jsou některá vybraná zjištění. Emociální chování příjemců Počasí významně ovlivňuje úspěch e-mailové kampaně pro řadu produktů a služeb – dokonce i ty, které zdánlivě s počasím nesouvisí. Bylo zjištěno, že během teplých a slunných dní jsou příjemci mnohem vnímavější k nákupu zboží, jakož i služeb spojených s přírodou, sportem, oddechem a volnem. To platí například pro pořízení stanů, grilovacího vybavení, jídla, ale i letního oblečení. Počasí tak může nastavit emociální chování spotřebitelů. Pozitivní výsledky byly zaznamenány i v případě špatného počasí. Zejména B2B kampaně za tohoto počasí zaznamenávají větší míru otevření. Zvyšuje se i zájem o zdravotnictví či servis automobilů. „Aby byly e-mailingové kampaně opravdu úspěšně, musí se přizpůsobovat řadě faktorů, počasí nevyjímaje. Z našeho zjištění vyplývá, že dobré vs. špatné počasí má až třetinový vliv na míru otevření newsletteru dle jeho zaměření. V případě prokliku se podepisuje více jak padesáti procenty a míra konverze může stoupnout až na hranici 85 %, řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo, která zajišťuje rozesílání hromadných e-mailů. Role jednotlivých dní v týdnu Správné načasování odeslání e-mailingu je velmi důležité. Většina e-mailů je totiž adresáty otevřena bezprostředně po obdržení a s ubíhajícím časem míra klesá. Jaké je počasí se na míře prokliku podepisuje nejméně v pondělí. Naopak největší rozdíly právě v míře otevření najdeme v neděli. Oba ukazatele se potom nejvíce liší v pátek a naopak nejstabilnějším dnem – jak pro míru otevření, tak proklik – je čtvrtek. Klíčová zjištění studie Dobré počasí: Míra otevření kampaní zaměřených na letní zboží a služby jako jsou například bazény, campingové vybavení či osvěžení v podobě alkoholických i nealkoholických nápojů se v případě dobrého počasí zvýšila z 19 % na 57 %. Míra prokliku se zvedla z 6 % na 21 %; v horkém počasí kampaně spojené s letní kosmetikou, opalovacími a hydratačními krémy zaznamenaly míru otevření na úrovni 45 %, zatímco ve dnech s chladným počasím pouze 20 %. Míra prokliku se zvýšila na 46 %; účinnost B2B kampaní se téměř zdvojnásobila, pokud bylo pod mrakem. Kampaně propagující služby a produkty související s podnikáním zaznamenaly nárůst z 12 %, pokud pršelo, na 24 %, když naopak svítilo. Špatné počasí: Špatné počasí má pozitivní vliv na zájem o nemovitosti. V jeho případě stoupne míra otevření takto zaměřených e-mailingů na 8 %. V případě hezkého počasí to je 4 %; Míra prokliku je 18 %, respektive 6 %. velmi dobře si vedou kampaně zaměřené na dovolenou, kdy za špatného počasí se míra prokliku zvedne na 41 %; doprava je dalším odvětvím, které těží ze špatného počasí – prokliky z takto zaměřených kampaní zaznamenaly nárůst 32 %. Co výsledky znamenají pro e-mailingový marketing Výsledky studie ukázaly na to, že je velmi důležité se zaměřit na obsah a sdělení e-mailingové kampaně na základě počasí. Lidé chtějí pohlcující zážitek na základě toho, co se kolem nich děje. Jednoznačné zvýšení efektivity kampaní bylo zaznamenáno v případě zboží a služeb souvisejících s létem během horkého počasí. V této době je pravděpodobnost míry otevření příjemci dvakrát vyšší než za deštivého počasí, kdy mají úspěch kampaně spojené s většími investicemi – pronájmy, nákup nemovitosti, elektroniky či plánování různých úprav a oprav. „Větru ani dešti se poroučet nedá. Proto se vyplatí sledovat výhled počasí a tomu přizpůsobit plánování kampaní. Následně sledovat míru otevření kampaně, prokliku a procento konverzí a mít jasně stanovené cíle. Toto stejně jako další faktory hraje v naší platformě MailForce velkou roli a naši klienti si toho váží,“ řekl závěrem Jiří Vaško.

Kontakt


,
Telefon:
E-mail:
http://www.



Kontaktní manažer: Pavel Gregor
manager
Email:

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz