Více než tři čtvrtiny rodičů pořizují autosedačku před narozením dítěte, výběru však věnují málo čas

Bezmála 76 % evropských rodičů nakupuje první autosedačku ve správnou dobu, a to před narozením dítěte. Vyplývá to z Celoevropské studie o přístupu rodičů k bezpečnosti dětí při přepravě, kterou zpracovala společnost Britax Römer. Podle ní jsou v tomto ohledu nejzodpovědnější rodiče z Velké Británie, z nichž pořizuje autosedačku před narozením dítěte celých 84 %, z toho 17 % již v prvním trimestru. Podle celoevropské studie o přístupu rodičů k bezpečnosti dětí při přepravě první autosedačku pro své dítě s dostatečným předstihem zajišťuje také většina Němců, kteří ji obstarávají ve 2. trimestru. Ve 3. trimestru si autosedačku pořizují rodiče z Francie, Švédska a Španělska. Necelá čtvrtina rodičů naopak nákup autosedačky odkládá do doby po narození dítěte. Například v Polsku s pořízením autosedačky váhá až 48 % rodičů. Více než polovině polských novorozenců tak hrozí riziko úrazu při prvních cestách autem. Ačkoliv většina rodičů nakupuje autosedačku s předstihem, jejímu výběru věnují relativně málo času i peněz. Téměř pětina evropských rodičů utratí za nákup autosedačky méně než 1 920 Kč. V Polsku se to týká až 36 % rodičů. Oproti tomu ve Španělsku si v této hodnotě pořídilo autosedačku pouze 5 % rodičů. Ze studie rovněž vyplývá, že každý pátý rodič nad výběrem vhodné autosedačky strávil méně než hodinu času, ve Švédsku se mu dokonce 16 % rodičů nevěnovalo vůbec. Nejzodpovědnější jsou v tomto směru rodiče ve Španělsku. Až 20 % z nich se o autosedačce rozhoduje nejméně měsíc a 15 % dokonce po dobu celých devíti měsíců těhotenství. Při výběru autosedačky se pak téměř polovina evropských rodičů řídí podle značky, vzhledu a kompatibility s podvozkem kočárku. Z toho vyplývá, že bezpečnost a kompatibilita s autem stojí až na druhém místě. „Nákup autosedačky je vždy potřeba pečlivě promyslet. Je nezbytné vzít v úvahu nespočet faktorů, od evropských norem až po kompatibilitu s vozidlem. Je zarážející, že téměř pětina evropských rodičů věnuje více času výběru telefonu nebo tabletu než nákupu první autosedačky pro své dítě,” komentoval výsledné statistiky Paul Gustavsson, výkonný ředitel společnosti Britax Römer, která nabízí také kompletní řadu dětských autosedaček.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz