Typický Čech odebírá energie od jednoho dodavatele, má smlouvu na dobu neurčitou

Až 66 % českých domácností má se svým dodavatelem energií uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou, zpravidla pak od něj odebírá elektřinu i plyn. Spokojeno je se službami svého dodavatele 75 % zákazníků. Vyplývá to z výzkumu energetické společnosti E.ON u agentury Ipsos, který prozrazuje také další vlastnosti typického Čecha ve vztahu k odběru energií. Typický Čech je podle výsledků průzkumu nejen spokojen se stávajícím dodavatelem (75 %), ale má také vyjasněné preference směrem k energetickým společnostem. „Pro tuzemské zákazníky je zásadní spolehlivost dodávky a vrácení přeplatků, kterou za nejdůležitější faktor označilo více než 70 % z nich. Pro více než 50 % domácností hraje velkou roli také kvalita zákaznického servisu nebo neměnné podmínky u svého dodavatele, tedy zejména stálá cena za dodávku,“ vysvětluje Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ON. Informace o energetických společnostech pak zákazníci nejčastěji čerpají z internetu (78 %) nebo z televize (60 %). Pokud jde o typ odběru, zhruba 61 % domácností odebírá vedle elektřiny také plyn, pouze elektřinu využívá 36 % z 1 510 účastníků výzkumu. „Dvě třetiny odběratelů mají podle vlastních slov s dodavatelem stále uzavřenu smlouvu na dobu neurčitou. O něco více lidí má také pouze jednoho dodavatele, od kterého odebírá jednu nebo obě komodity,“ vysvětluje Vácha. Češi také aktivně přemýšlejí, jak ve své domácnosti šetřit energie – dělá to celkem 89 % z nich. Motivuje je k tomu zejména finanční úspora (88 %). Typický Čech: 1. Odebírá elektřinu i plyn (61 %), případně pouze elektřinu (36 %); 2. Využívá služeb jediného dodavatele energií (51 %), s nímž je spokojen (75 %); 3. Má smlouvu na dobu neurčitou (66 %); 4. Nejvíce je spokojen se spolehlivostí dodávky (78 %) a bezproblémovým vrácením přeplatků (73 %); 5. S dodavatelem chce bezplatně komunikovat po telefonu (40 %), případně osobně v kamenné pobočce (20 %); 6. Informace o energiích získává z internetu (78 %) nebo z televize (60 %); 7. Přemýšlí o tom, jak ve své domácnosti šetřit energie (89 %), motivací je mu zejména finanční úspora (88 %).

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz