Chcete včas plnění od pojišťovny? Vyvarujte se chyb!
Co kdy pojišťovně doložit, aby z ní poslali peníze co nejdříve? Kdy hlásit a kdy posílat dokumenty? Jak nepropásnout nějakou lhůtu? Na co má pojištěnec vlastně nárok? Na tyto otázky je ideální znát přesné odpovědi, je důležité vyvarovat se zbytečných chyb. Finanční institut přináší několik základních rad. „Nejvíce chyb klienti dělají již během hlášení pojistné události ze životního nebo úrazového pojištění. Stává se, že klient pojišťovny požaduje pojistné plnění, když na něj nemá nárok. Většina klientů na českém trhu se totiž pojišťuje na úrazy, ale někdy žádají plnění v případě nemoci,“ uvádí Jan Čížek, analytik společnosti Finanční institut. Doporučuje, aby klient pojišťovny před nahlášením události skutečně dobře věděl, na co přesně je pojištěn. Nutné je také vědět, co a kdy se musí pojišťovně doložit, aby se zbytečně nepřipravil o plnění ze strany pojišťovny. Hlášení pojistné události musí být včasné. „Základním pravidlem je ohlásit pojišťovně událost včas, hlásit vše pravdivě a úplně a také uchovávat si veškeré lékařské zprávy a dokumenty, které s událostí souvisejí,“ konstatuje Jan Čížek. Podívejme se například na pojistné plnění z pojištění pracovní neschopnosti: „Často klienti nevědí, kdy mají událost hlásit. Mylně ji mnohdy hlásí po skončení léčení. Většina pojišťoven totiž požaduje ohlásit událost nejpozději v den, kdy má klient nárok na plnění. Pokud by klient hlásil událost déle, bude pojišťovna brát vznik události ode dne hlášení,“ říká analytik Čížek. Podmínkou pro nárok na plnění je vznik pracovní neschopnosti. Čili u zaměstnance i OSVČ je to vystavení neschopenky lékařem a její předání zaměstnavateli nebo správě sociálního zabezpečení (u OSVČ). Když pracovní neschopnost trvá déle než tři měsíce a je jisté, že ještě bude také dále trvat, je možné u pojišťovny zažádat o částečné plnění a získat tak prostředky v době, kdy je klient potřebuje. „Standardně pojišťovny posílají kompletní plnění po skončení léčení a doložení všech potřebných dokumentů. Ze zkušenosti ale můžeme říct, že některé pojišťovny klientům zasílají plnění každý měsíc po doložení potvrzení o trvání pracovní neschopnosti,“ sděluje za Finanční institut analytik Čížek. Pro zajímavost ještě uveďme odkaz www.youtube.com/watch?v=BLGH3q7YaX0, kde si můžete poslechnout přednášku analytika Jana Čížka na Univerzitě Hradec Králové, ve které se zaměřil na životní pojištění.
Kontakt
Welldone s.r.o.
Na Hrázce 229
50009, Hradec Králové
Telefon: 775151716
E-mail: zezulak@welldone.cz
http://www.welldone.cz
Kontaktní manažer: Ondřej Zezulák
Email: zezulak@welldone.cz