Češi reklamují obuv neoprávněně. Může ze to ekonomická situace a neznalost účelovosti obuvi, tvrdí o

Reklamace obuvi se v České republice stala diskutovaným tématem. Češi jsou s reklamačním procesem dobře obeznámeni a znají svá práva. Obuv však často reklamují neoprávněně. Podle odborníků lze považovat až dvě třetiny reklamací bot za nekompetentní. Chování lidí v tuzemsku souvisí s ekonomickou situací, ale i s používáním obuvi v rozporu s danou účelovostí. Podle odborníků čeští zákazníci dobře znají svá práva, nicméně reklamace zneužívají. „Dle našich zkušeností zhruba 70 % toho, co lidé u obuvi reklamují, není oprávněnou reklamací. To, co se v jiných zemích Evropské unie absolutně nereklamuje, jsou čeští zákazníci schopni reklamovat zcela běžně. Například okopané špičky obuvi,“ uvedla Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace. Podle ní toto chování souvisí s ekonomickou situací mnoha rodin, zejména těmi s malými dětmi. „Není ojedinělým případem, že přímo v požadavcích zákazníka na řešení reklamace je uvedeno, že chce dětskou obuv vyměnit za stejnou, ale o číslo větší,“ upřesnila Mayerová s tím, že vše, co zákazníci reklamují, přitom nemusí být nutně vadou výrobku. Při reklamacích se prodávající často setkávají s absencí základní údržby nebo s používáním obuvi v rozporu s danou účelovostí obuvi. „Obuv lze v současnosti rozdělit na obuv vycházkovou, společenskou, módní, rekreační, zimní a sportovní. Pro každý účel užití je tedy vhodný jiný druh obuvi,“ vysvětlila Iva Macháčková, výhradní distributorka značky dámských bot Tamaris v České republice. „Mnoho lidí dnes chybuje při nákupu tím, že si myslí, jak za drahé peníze nakoupili kvalitní obuv. Pak ale musí po čtrnácti dnech obuv reklamovat, přičemž reklamace jim není uznána. To vše díky tomu, že obuv, kterou zakoupili, byla například určena jako módní. Ta se podle některých reklamačních podmínek nosí pouze krátkodobě a neslouží jako vycházková obuv,“ dodala Macháčková. Právě obuv označená jako módní nebo vysoce módní se v dnešní době stala problematickou kategorií z hlediska možností uplatnění reklamace. „Je sice příznačné, že je určena pouze pro krátkodobé, občasné nošení, ale v žádném případě to neznamená automaticky omezení její životnosti nebo to, že se prodávající může zbavit odpovědnosti za vadné plnění,“ sdělila Miloslava Fléglová z tiskového oddělení České obchodní inspekce. „Jestliže označení módní obuv nebo vysoce módní obuv dle prodávajícího znamená omezení užitných vlastností výrobku, musí na to spotřebitele upozornit, a to ještě před zaplacením. Délka záruky se tím však nemění a je 24 měsíců, stejně jako u jiného spotřebního zboží,“ doplnila Fléglová. V Novém občanském zákoníku se přitom pojem záruka či záruční doba již nepoužívá ve smyslu, jak tomu bylo doposud. „Stále platí základní pravidlo, že prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc nemá při převzetí vady. Vyskytne-li se taková vada do 24 měsíců, je možné zboží reklamovat. Projeví-li se vada do 6 měsíců od zakoupení zboží, má se za to, že výrobek byl vadný již v době jeho prodeje. Prodejce je tedy povinen uznat reklamaci a výrobek v první řadě opravit, popřípadě vyměnit za nový, pokud neprokáže, že vadu spotřebitel způsobil sám,“ upřesnila Vlasta Mayerová. „Hovoříme o vadě, nikoliv o oběžném opotřebení. Po uplynutí 6 měsíců je prokazování, jak a kdy byl výrobek poškozen, na straně spotřebitele,“ uzavřela Mayerová.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz