Čínské telefony zaznamenávají až 75% nárůst prodejů, nekvalitní modely v českých e-shopech nejsou

Vybrané značky čínských telefonů letos zaznamenávají proti loňskému roku až 75% nárůst prodejů. Za zvýšením obliby stojí snaha čínských výrobců o vytvoření kvalitních telefonů i výhodná cena v porovnání s kvalitou. Průměrné ceny méně známých čínských modelů totiž nepřesahují 7 500 Kč. Ačkoli čínské výrobky jsou často chápány jako méně kvalitní, čeští zákazníci se nemusejí obávat. Tuzemské e-shopy se cíleně snaží nabízet pouze takové smartphony, které nemají oproti zavedeným značkám příliš vysoký počet reklamací. Výsledky prodejů smartphonů za třetí čtvrtletí letošního roku, jež uveřejnila americká společnost Strategy analytics, ukázaly na zásadní světový nárůst obliby čínských smartphonů značky Xiaomi. Také na našem trhu je již dobře etablovaná řada čínských výrobců. Vedle dobře známých telefonů HTC či Huawei roste popularita i menších značek. Příkladem může být již zmiňované Xiaomi, v českých e-shopech však může zákazník narazit také na smartphony Zopo, THL, Cubot či Oppo. Stejně jako na světovém trhu rostou i u nás prodeje těchto telefonů téměř raketovým tempem. „Obliba mobilních telefonů čínských značek postupně stoupá. Nejvyšší nárůst poptávky jsme zaznamenali především ve 2. čtvrtletí letošního roku. Například u značky Huawei prodej meziročně vzrostl o více než 75 % oproti stejnému období roku 2013. Velká očekávání pak máme od horké novinky v naší nabídce, modelu Honor 6 Huawei, který chce zákazníky oslovit především dlouhou výdrží baterie, rychlými daty a zajímavou cenou,“ vysvětluje Šárka Jakoubková, PR manažerka e-shopu Alza.cz. Za hlavní důvody expanze určitých značek čínských telefonů považuje snahu výrobců co nejrychleji se přiblížit renomovaným smartphonům. Z cenového hlediska je možné i mezi čínskými smartphony nalézt zásadní rozdíly. Například značka THL má na českém trhu 20 modelů, jejichž průměrná cenová hladina činí 3 600 Kč. Oproti tomu průměrná cena jednoho z 12 nabízených modelů Xiaomi činí 7 500 Kč, jak ukázala analýza společnosti Karsa Technologies. „Je patrné, že každý výrobce se zaměřuje na jiného zákazníka, čemuž odpovídá i cena. Xiaomi může svou výbavou směle konkurovat telefonům renomovaných značek při zachování výhodného poměru cena-výkon,“ vysvětluje Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům českých e-shopů nástroj pro srovnání cen produktů konkurence v reálném čase. „V rámci analýzy jsme se u čínských značek zaměřili také na to, jakým způsobem po uvedení na trh klesá cena jednotlivých produktů. Zatímco u renomovaných značek typu Samsung klesne postupem času cena až o 45 %, čínské telefony zlevní v průměru o 13 %. Z těchto údajů je možné usuzovat, že čínští výrobci se snaží svého potenciálního zákazníka přesvědčit ke koupi co možná nejnižší cenou již od samého začátku prodeje,“ dodává Ježek. Ačkoli pro řadu českých spotřebitelů je již řadu let čínský výrobek synonymem nekvalitního zboží, podle odborníků se v případě čínských smartphonů nabízených v českých internetových obchodech nemusíme obávat. „Přestože jsme u vybraných čínských modelů zaznamenali přibližně dvojnásobný počet reklamací než u renomovaných značek smartphonů, není nutné považovat všechny čínské telefony za nekvalitní. Problematičtější modely sledujeme a z naší nabídky vyřazujeme. Zákazníkům se snažíme nabízet jen maximálně kvalitní přístroje. V případě jakýchkoliv problémů poskytujeme pak právě u čínských značek expresní servis do 4 dnů či výměnu,“ vysvětluje Pavel Sibřina, marketingový ředitel e-shopu Mironet.cz.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz