Komentář: Počet fastfoodů se bude zvyšovat, Češi trendu rychlého stravování propadli

Síť rybích restaurací Nordsee slaví tento měsíc 10 let od vstupu na tuzemský trh s rychlým občerstvením. Jak se za uplynulé roky změnil přístup Čechů k fastfoodům, jaký je současný trend v oblasti rychlého občerstvení či jak se liší postoj mladších a starších Čechů k rybím pokrmům, to vše ve svém komentáři objasní Marek Sedlák, ředitel české pobočky Nordsee. Když jsme před 10 lety vstupovali s rybí restaurací na český trh, byla situace příznivá. V Česku ve velkém totiž působilo jen několik řetězců, a lidé tak byli lační po novinkách. Navíc se tehdy ještě Češi stravovali převážně v tradičních kamenných restauracích a z repertoáru jídelníčků nejčastěji volili tradiční české pokrmy, které dobře znali. Nedbali ještě příliš na to, zda je to pokrm těžký, mastný či tučný. Rozhodli jsme se tedy otevřít první dvě restaurace, a to v Paláci Flora, prvním velkém obchodním centru v Praze, a v Brněnském nákupním centru Vaňkovka. Naše rozhodnutí se ukázalo jako úspěšné. Fastfoody jsou trend budoucnosti Za uplynulých 10 let se však v Česku trh s restauracemi rychlého občerstvení výrazně změnil a značně posunul. Rychlé stravování je v dnešní uspěchané době jednoznačný trend a zároveň i budoucnost. To si lidé i obchodníci velmi dobře uvědomují, proto se počet provozoven s fastfoody v Česku zněkolikanásobil. Jsme přesvědčeni, že v následujících letech se počet provozoven bude ještě zvyšovat. Spolu s touto přeměnou se začaly měnit i stravovací návyky a chutě Čechů, kdy nejdříve preferovali smažené pochoutky a těžší jídla, aby se postupně přiklonili ke zdravější formě pokrmů. Jedním z důvodů může být fakt, že více než 57 % dospělých Čechů trpí nadváhou či obezitou, které samozřejmě doprovází řada nepříjemných zdravotních komplikací s kardiovaskulárním systémem, vysokým krevním tlakem či s rizikem cukrovky, mozkové příhody nebo třeba některých typů rakoviny. Teenageři stále preferují nezdravé jídlo, i když u nich roste obezita U lidí ve věku od 25 do 40 let je patrný pozitivní vztah k lehčím a zdravějším pokrmům z ryb nebo mořských plodů, které doplňuje čerstvá zelenina. Více přemýšlí o tom, co jí, a dbají na svůj životní styl a na své zdraví. Vyžadují kvalitní suroviny i zpracování. Přibývá také maminek s malými dětmi, které se odklání od fastfoodů s nezdravým smaženým a tučným jídlem a spíše preferují lehkou kuchyni založenou na čerstvosti surovin. O rostoucí oblibu ryb se výrazně zasadily také kuchařské pořady v televizi či na internetu a obecně také informace o tom, proč je zdravé a prospěšné ryby konzumovat. Bohužel české děti a teenageři dávají stále přednost nezdravému jídlu, a to přesto, že podle nejnovější Zprávy o zdraví obyvatel ČR z roku 2014 narůstá podíl dětí s vyšší než normální hmotností. Starší generace Čechů má pak zase rybí jídlo velmi často spojené jen s vánočním kaprem, tedy s kostmi a ne příliš voňavým masem, takže se zde lze setkat s předsudky. Fastfood restaurace musí být čistá Některé české provozovny fastfoodových řetězců však vrhají špatné světlo na stravování v restauraci s rychlým občerstvením. O to se zasadila zejména jídla leckdy vařená z nekvalitních surovin a občas také nedostatečná hygiena na některých provozovnách. To je samozřejmě špatně. Kvalitní fastfood restaurace by měly vynikat nejen příznivou cenou a rychlostí, ale také zdravým jídlem a maximální čistotou prostředí. V posledních letech si to Češi začali uvědomovat a stále častěji proto vyhledávají řetězce, u kterých požadovanou kvalitu dostanou. Autor komentáře: Ing. Marek Sedlák, ředitel společnosti Nordsee

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz