Konvertibilní notebooky budou prodejním hitem Vánoc, na trhu nahradí levné tablety a výkonné ultrab

Při nákupu počítačů Češi stále více preferují univerzálnost a snadnou přenosnost. Vyplývá to ze statistik prodejců, kteří v poslední době registrují zvýšený zájem o konvertibilní notebooky. Zařízení kombinující tablet s notebookem proto aspirují na prodejní hit letošních Vánoc. Podle výsledků ankety mezi obchodníky s výpočetní technikou stouply prodeje těchto přístrojů od počátku roku do konce září až o 20 %. Za posledních šest měsíců se rozšířila i nabídka dostupných modelů, která cílí na širokou škálu zákazníků od studentů po vrcholové manažery. Podle analýzy obchodní strategie tuzemských prodejců zůstávají ceny konvertibilních notebooků pro tuto chvíli stabilní a zařízení střední třídy tak lze pořídit v rozmezí 15 až 20 tisíc korun. „Hybridní notebooky se velmi rychle probojovaly do běžné nabídky obchodů a jejich cenová hladina dosud spíše stagnovala. I přes vysokou poptávku a širokou dostupnost produktu na trhu dojde k mírnému zvýšení ceny, a to kvůli tradičnímu předvánočnímu zvyšování marží obchodníků,“ upozorňuje Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí nástroj pro analýzu cen produktů v e-shopech. Zvýšený zájem o multifunkční zařízení potvrzují i samotní prodejci. „Konvertibilním notebookům přichází na chuť stále větší počet zákazníků. Aktuálně tvoří zařízení typu 2v1 až 10 % celkových prodejů notebooků. Očekáváme proto, že by se tato kategorie počítačů mohla stát hitem letošních Vánoc,“ dodává Tomáš Pilský, obchodní ředitel internetového obchodu s počítači a elektronikou CZC.cz. Zcela nová kategorie počítačů přitom dosud nemá ani jednotný název. Notebooky s oddělitelnou dotykovou obrazovkou, kterou lze plnohodnotně využít i jako tablet, prodejci označují jako tabletobooky, hybridní či konvertibilní notebooky nebo je kategorizují jako zařízení typu 2v1. Mezi nejčastější zájemce o tento druh zařízení patří studenti, obchodní cestující a vrcholoví manažeři. „Studenti nakupují konvertibilní notebooky kvůli vysoké mobilitě a dlouhé výdrži baterky,“ upřesňuje Jan Vrožina, marketingový manažer e-shopu s výpočetní technikou ExaSoft. Významnou zákaznickou skupinu tvoří i manažeři a obchodní cestující, kteří přístroj využívají nejen k občasné kancelářské práci, ale také ke čtení a k prezentacím na schůzkách. Podle vyjádření prodejce počítačů Mironet zákazníci při nákupech tabletu kříženého s notebookem nejčastěji preferují zařízení s operačním systémem Windows 8. Ten totiž vhodně kombinuje dotykové prostředí s klasickým desktopovým rozhraním a umožňuje hladké přechody mezi režimem tabletu a notebooku. Velký prodejní potenciál vidí v případě hybridních notebooků obchodníci také u rodin s malými dětmi. V rodinách mohou totiž tabletobooky zastat roli domácího počítače i přenosného herního přístroje pro menší děti v období dovolených. Nejmenší zájem o konvertibilní zařízení naopak v tuto chvíli projevují soukromé firmy a státní sektor. Pro tyto subjekty představuje kategorie 2v1 relativní novinku, která není vhodná pro každodenní firemní provoz. „Hybridní notebooky s dotykovým displejem a oddělitelnou klávesnicí prozatím zaměstnanci ve firmách využívají minimálně. Podstatou většiny kancelářských činností je vytváření a editace textových dokumentů, práce s čísly či formuláři a textová komunikace. Z pohledu ergonomie je pro tyto činnosti stále nejvhodnější klávesnice a myš,“ doplňuje Lenka Uzun ze společnosti Servodata, jež poskytuje komplexní služby v oblasti podnikové informační infrastruktury. Prudký nárůst zájmu o multifunkční notebooky výrazně podporují i výrobci. Ti v této kategorii vyrábějí desítky konfigurací a dávají zákazníkům možnost vybírat v různých cenových hladinách. Na trhu jsou tak dostupné modely v cenových relacích od 7 tisíc korun, které cílí především na studenty a jejich touhu mít dvě zařízení za cenu jednoho. Pro manažery jsou naopak k dispozici tabletobooky v hodnotě desítek tisíc korun, jež lákají na vysoký výkon a nadstandardní výbavu. Prodejci i specialisté na výpočetní techniku přitom shodně konstatují, že zařízení typu 2v1 nejvíce konkurují tabletům s nižším výkonem a ultrabookům vyšší třídy. Prodeje těchto přístrojů by proto dle předpovědí analytiků měly v dohledné době klesat.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz