Nejvíce bezobslužných terminálů v Česku využívají parkoviště, neobejdou se bez nich ani lyžařské are

Podle odborníků si Česko začíná zvykat na bezobslužné terminály. Zákaznici se setkávají se službami bezobslužných terminálů nejvíce na parkovištích, kam experti instalují 90 % ze všech zařízení. I lyžařské areály však využívají bezobslužné odbavovací systémy a podle Asociace horských středisek ČR pouze nejmenší střediska ještě používají papírové karty. Do budoucna lze očekávat i širší využití těchto terminálů, například v pohostinství či u čerpacích stanic. Zatímco ve Španělsku, Rakousku či Itálii firmy běžně využívají bezobslužné terminály, v České republice se tato tendence projevila až v posledních letech. „Poptávku po bezobslužných terminálech zaznamenáváme především od provozovatelů parkovišť, kde je instalováno celkem 90 % našich zařízení. Právě parkovací domy vítají bezobslužné terminály kvůli noční pracovní době. Díky nim totiž nemusejí zaměstnanci pracovat přes noc a jejich nepřítomnost nenaruší nepřetržitý provoz,“ uvedla Lenka Bukalová, ředitelka obchodu a marketingu společnosti Sonet, která je předním dodavatelem v oblasti platebních technologií. Terminály díky zmíněné výhodě využívají i česká letiště. „Na brněnském letišti máme pro obsluhu parkoviště dva platební automaty. Některé další služby, např. běžný maloobchodní prodej či poplatky cestujících za nadváhu zavazadel a podobné služby dopravců, zajišťujeme stále obsluhou na přepážce. Terminály je samozřejmě třeba udržovat, což se děje v běžné pracovní době. Terminály samotné však umožňují provoz 24 hodin denně,“ popsal ředitel letiště Brno-Tuřany Tomáš Plaček. Nárůst terminálů mohli v posledních letech zákazníci zaznamenat i v lyžařských a sportovních střediscích. Téměř všechny lyžařské areály totiž využívají bezobslužné odbavovací systémy, díky kterým se urychluje provoz. Pouze menší střediska ještě používají klasické papírové karty, na které obsluha vyznačuje počet spotřebovaných jízd. Novější plastové karty umožňují například zcela bezdotykové odbavení nebo také nákup tarifu po internetu. „Rozšiřování použití plastových karet bude pravděpodobně pokračovat. Předpokládáme, že v budoucnosti budou existovat vlastní karty na jméno, které v sobě budou zahrnovat několik funkcí. Klient si je bude sám nabíjet přes internet nebo mobilní aplikaci,“ uvedl Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek ČR. Díky této funkci nových karet si tak bude moci zákazník koupit tarif až před skiareálem podle počasí s tím, že nemusí ani navštívit pokladnu. Provozovatelé budou mít přesné informace o potřebách všech svých klientů, a budou tak moci nabízet služby s důrazem na požadavky konkrétního zákazníka. Ve srovnání se zahraničím je však pro Českou republiku v současné době charakteristický poměrně nízký počet bezobslužných čerpacích stanic. Jedním z důvodů mohou být dosavadní relativně nízké náklady na pracovní sílu. Pokud by mzdy čerpadlářů rostly, lze podle odborníků očekávat postupné nahrazování personálu stroji. Nové bezobslužné čerpací stanice mohou totiž urychlit práci řidičům z povolání, kteří potřebují levně a rychle dotankovat. „Největší oblibě se bezobslužné čerpací stanice těší ve Španělku a Itálii, kde jsou vyšší náklady na platy personálu. Pravděpodobně je o terminály vyšší zájem díky turistům, kteří dávají přednost rychlosti dotankování před nákupem doplňkového zboží u čerpací stanice,“ objasnil odborný analytik Jiří Šimara ze společnosti CYRRUS. V budoucnu lze také předpokládat nárůst používání terminálů v dalších oblastech, například v hotelových či školských zařízeních.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz