Škola volá aneb Jaký tarif zvolit pro prvňáčka?

S blížícím se začátkem školního roku mnoho rodičů budoucích prvňáčků přemýšlí, zda je vhodné jejich dítěti pořídit mobilní telefon, a jak ho bude jejich potomek vlastně využívat. Je lepší zakoupit školákovi předplacenou kartu nebo vsadit na paušál se stanoveným limitem na volání? Povolit prvňáčkovi data? A jak si nejlépe útratu za volání pohlídat? Starší studenti si obvykle dokážou mnohem lépe stanovit, jak moc chtějí telefon využívat, a rodiče se s nimi tak mohou dohodnout na výši útraty za hovory. Problematiku mobilních telefonů a kontroly účtů za volání musí tedy řešit především rodiče menších dětí, které se dostávají k mobilním telefonům a volání poprvé. Třetina prvňáčků dostává mobilní telefon Zda dětem opatřit při nástupu do první třídy mobilní telefon je hodně individuální záležitostí. Přibývá však rodičů, kteří mají potřebu mít s prvňáčkem denní telefonický kontakt a současně i možnost rychle řešit jakékoliv problémy a nenadálé situace. Podle loňského průzkumu společnosti Vodafone pořizuje mobil prvňáčkům zhruba třetina rodičů, ve čtvrté třídě už je to přes polovinu, a ve čtrnácti letech už mají mobil takřka všichni. Samozřejmě je vždy nutné zvážit, zda telefon nebude dítě ve škole zbytečně rozptylovat a nestane se předmětem závisti v dětském kolektivu. Významným faktorem bývá i délka cesty do školy. Dvě třetiny školáků mají předplacenku Bezmála 70 % rodičů pořizuje svým školákům předplacenou kartu, kterou v případě potřeby dobíjí. Malé dítě sice nemá neomezenou možnost telefonování, ale rodiče na druhé straně nemusejí mít obavy z horentních útrat. Průzkumy ukazují, že ve většině případů stačí kredit ve výši kolem 150 Kč měsíčně. Pro nejmenší děti patří tato varianta mezi nejvhodnější. Alternativou je pak uzavření speciálního tarifu s měsíčním limitem útraty, kde je sice minimální měsíční paušál v přibližné výši 200 korun, nicméně nabízí levnější volání. Variantou dětských tarifů jsou rodinné balíčky I když by se mohlo zdát, že tarif určený speciálně pro školáky by měl mít kvůli velké poptávce v nabídce každý operátor, bohužel je pravdou spíše opak. Nabídku pro děti lze najít většinou jen jako doplněk ke klasickým tarif ům. Příkladem jsou třeba Red tarify operátora Vodafone s doplňkem pro děti od 6 do 12 let. Speciální tarif určený pro mladší děti pak mohou rodiče nalézt u virtuálního operátora Telestica. „Vhodnou alternativou je prozkoumat u operátorů možnosti tarifů pro volání ve skupinách. V těchto případech mají mezi sebou jednotliví členové volání velmi výhodné, leckdy i zcela zdarma. Zájem o rodinné balíčky proto v Česku letos vzrůstá. V uvedeném segmentu aktuálně zaznamenáváme poptávku na hranici 37 %,“ nabízí řešení Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky všech mobilních operátorů fungujících na území ČR. Pozor na data Ať už rodiče zvolí předplacenou kartu nebo tarif, měli by si každopádně zjistit nejen ceny za volání a SMS zprávy, ale také za stále častější datové přenosy. „Především v kombinaci s takzvaným chytrým telefonem se pak může částka za data u špatně zvoleného tarifu vyšplhat mnohonásobně výše než za samotné školákovo telefonování,“ varuje Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat. „Určitě bychom proto rodičům doporučovali zjistit, jestli má telefon funkční ochranu před datovými přenosy, a využít ji. Zejména menší děti totiž s daty neumí pracovat a často se stane, že je nechají zapnuté po celé dny. Navíc se mohou dostat i na webové stránky s pro ně nevhodným obsahem,“ dodává Černoch. Nulový kredit nemusí být problém Asi každý rodič se hrozí situace, kdy se mu bude jeho dítě snažit dovolat, ale kvůli nízkému kreditu to prostě nepůjde. I taková situace ale může mít řešení. Například operátor T-Mobile nabízí služby T-Mobile Sponzor či Zavo lej mi zpátky, které umožňují telefonování i při nulovém kreditu. O2 má zase službu O2 rezerva. „Na možnost volání při nízkém či dokonce nulovém kreditu je určitě vhodné zeptat se operátora. Rodiče tak předejdou případným potížím ve školním roce,“ dodává Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl a doprava
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz