Jak se vyznat v nabídkách životního pojištění? Pojišťovny nabízejí nastavení na míru

Životní pojištění patří v současné době do portfolia většiny významných pojišťoven. Jejich nabídky jsou velice komplexní a při dobré kombinaci mohou obsáhnout všechny životní situace. Zeptali jsme se proto odborníků, na co se soustředit během výběru a uzavírání životního pojištění. Prvním krokem, který je nutné rozvážit při zřizování životního pojištění, je otázka typu životního pojištění. Pojišťovací společnosti nabízejí v zásadě dva typy. První z nich je čistě investiční životní pojištění. V takovém případě jsou vložené peníze obvykle investovány do fondů, kde se zhodnocují. „V současné době poskytujeme investiční životní pojištění, které kryje úmrtí. Znamená to tedy, že v případě úmrtí klienta je vyplacená buď sjednaná částka, na kterou bylo pojištění uzavřeno, nebo kapitálová hodnota vložených prostředků – podle toho, která z těchto částek aktuálně převyšuje,“ vysvětluje Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank. Druhý typ životního pojištění nabízí také krytí nejrůznějších zdravotních problémů formou připojištění. Může se jednat například o velmi vážná onemocnění, plnou invaliditu, úraz, invaliditu následkem úrazu či následkem nemoci, ale i trvalé následky úrazu a jiné. Většina pojišťoven umožňuje klientovi kombinovat tato připojištění přesně tak, aby odrážela jeho vlastní zájmy. Díky tomu nehrozí, že by platil za něco, co ve skutečnosti nepotřebuje. Za zdravý životní styl sleva Některé z pojišťoven pak nabízejí připojištění na míru konkrétní části populace či přidávají k životnímu pojištění nejrůznější benefity a slevy. „Naše pojišťovna poskytuje připojištění pro ženy, které kryje závažná onemocnění a operace, stejně jako těhotenské, porodní či poporodní komplikace. Myslí také na závažná postižení narozeného dítěte,“ zmiňuje Václav Bálek z pojišťovny Allianz. „Jako první na českém trhu jsme navíc zavedli výhodnější cenu pojištění, pokud klient vyznává zdravý životní styl, tedy je nekuřák, má dobré BMI a pravidelně podstupuje onkologický screening,“ doplňuje Bálek. Mezi další zajímavé vlastnosti životního pojištění pak může patřit i možnost slev za věrnost či na úvěrech. „Vedle slevy na úrocích z překlenovacího úvěru nabízíme našim klientům i věrnostní bonus, který představuje 10 % z rizikového pojistného za každých 5 let trvání pojistné smlouvy, a to za veškerá sjednaná pojištění všech pojištěných osob. Je potom zcela na klientovi, zda si připsanou část vybere v průběhu trvání pojištění, nebo zda ji nechá dále zhodnocovat,“ říká Rostislav Trávníček z Českomoravské stavební spořitelny. Životní pojištění u některých pojišťoven obsahuje i nejrůznější asistenční služby. Příkladem může být Česká pojišťovna, která nabízí tři oblasti asistenčních služeb. „Jde o poradenství, kam patří například zdravotní služby na telefonu či zajištění druhého lékařského názoru při diagnóze závažného onemocnění. V rámci asistence nabízíme i služby, například objednání k lékaři nebo dopravu z a do nemocnice. Třetí oblastí je potom rekonvalescence, kdy klient se závažným onemocněním získává příspěvek na rehabilitaci a pobyt v lázních včetně garance lůžka, dále zajišťujeme psychologické či psychiatrické konzultace nebo péči plastického chirurga,“ uvádí Ivana Buriánková, tisková mluvčí České pojišťovny. Pojišťovny myslí i na děti V rámci některých životních pojištění je dále možné připojistit i děti. „V současné době umožňujeme našim klientům připojistit až 5 dětí, a to pro případ vážného onemocnění, trvalých následků úrazu, hospitalizace nebo denního odškodného za úraz,“ vypočítává Jana Jirásková z Pojišťovny České spořitelny. „Smlouvu dětem můžeme sjednat od narození až do jejich nedovršených 18 let. Pojištěné pak jsou za dětské sazby až do 25 let bez ohledu na to, zda studují, nebo pracují. Při zřizování pojištění dětí navíc nezkoumáme zdravotní stav potomka a nerozlišujeme jejich rizikové skupiny. Za jednotnou dětskou sazbu tak pojistíme i sportovce, krom dětí, které hrají hokej či fotbal na profesionální úrovni,“ dodává Jirásková. Většina pojišťoven vyplácí životní pojistku i v případě sebevražd, ovšem pouze v případě, že k takové události došlo v době delší, než jsou 2 roky od uzavření pojistné smlouvy. Některé z pojišťoven si však vymiňují právo snížit pojistné plnění až o jednu polovinu, pokud pojistná událost nastala následkem sebevraždy či pokusu o ni.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz