Češi nakupují na tržnicích hlavně letní obuv. Upřednostňují nízkou cenu před kvalitou a riskují zdra

Češi stále vyrážejí za nákupem obuvi na tržnice, počet nakupujících neklesá. Pořizují si zde zejména letní otevřené boty, které lákají zdánlivě nízkou cenou. Odborníci však upozorňují, že letní obuv lze zakoupit u ověřených prodejců za obdobnou cenu jako na tržnicích. Přitom kvalita se často významně liší. Nevhodné materiály a tvar padělaných bot může podle lékařů nenávratně poškodit zdraví. Podle údajů Českého statistického úřadu si Češi pořídí ročně 3,5 až 4,5 párů bot. Odborníci však upozorňují, že ve většině případů při výběru upřednostňují cenu před kvalitou. Tímto pravidlem se lidé řídí zejména při nákupu letní obuvi, tedy sandálů a žabek. „I když boty s potvrzenou kvalitou nejsou o moc dražší, lidé ve velké míře nakupují letní obuv na tržnicích. Neuvědomují si ale, že obuv je tam často napuštěná chemikáliemi, které mohou vyvolávat alergické reakce,“ upozornila Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace. Podle ní přitom existují certifikace, které kvalitu bot spolehlivě osvědčují. Například certifikace zaměřené na ortopedickou nezávadnost konstrukce, hygienickou nezávadnost použitých materiálů a bezpečnost při používání. Samozřejmostí jsou i certifikace osvědčující plnění kvalitativních ukazatelů. „Mezi nejznámější patří značka Žirafa, která zaručuje kvalitní obuv pro děti. Povinná kritéria pro udělení certifikátu stanovuje tým odborníků ve spolupráci s Českou ortopedickou společností,“ dodala Mayerová. Podle průzkumů agentury Gfk české rodiny utratí z peněz vyčleněných na oděvy a boty 15 % na tržnicích. Lidé tam mnohdy míří i za padělky známých značek, jejichž originály by si nemohli dovolit pořídit. Celní správa České republiky loni zabavila padělané zboží v hodnotě 1,55 miliardy korun. A mezi nimi zejména oblečení a boty. „Čechů, kteří nakupují obuv na tržnicích, neubývá. Nejčastěji sem vyrážejí pro letní otevřené boty. Právě tato obuv, která je nošena přímo na kůži, musí splňovat přísná kritéria. Sandály by měly být prodyšné, s dobrými protiskluzovými vlastnostmi a odolné proti potu. Padělaná obuv však nechrání nohu tak jako výrobek originální značky, i když vzhledově vypadají stejně,“ popsal Tomáš Jurák ze společnosti COQUI, která se výrobou obuvi zabývá. „Přitom si lidé mohou koupit certifikovanou obuv, která je vhodná pro letní počasí i pobyty na koupalištích, již za 300 korun, a to v ověřených kamenných či internetových obchodech,“ doplnil Jurák. Před neuváženými nákupy nejen letní obuvi neznámých značek varují zejména lékaři. Nošení nekvalitních bot totiž může mít trvalé následky na lidské zdraví. „Pokud se noha musí přizpůsobovat nevhodně sériově vyráběné obuvi, její nošení je velkým rizikem pro celý pohybový aparát. Je s podivem, jak málo pozornosti věnujeme obuvi, věci, bez které se denně neobejdeme,“ uvedl lékař Jiří Běhounek z České společnosti pro ortopedii a traumatologii. „Levná obuv je přitažlivá jen zdánlivě, protože škody na nohou se projevují s odstupem mnoha let. Boty musí být nakupovány podle toho, k čemu budou užívány. Pro každou činnost jsou totiž různé podrážky, stélky a svršky bot, i materiál se různí. To vše musíme vzít při výběru na zřetel,“ uzavřel Běhounek.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz