Zájem o eurovíkendy vzrostl o 78 %. Češi mířili do Paříže, za kterou více utráceli

Teplé dubnové počasí přineslo zvýšený zájem českých turistů o eurovíkendy. Cestovní agentura Invia, přední tuzemský online prodejce zájezdů, v dubnu registrovala meziroční nárůst poptávky o 78 %. U Čechů dlouhodobě vede dovolená v Paříži, za kterou si letos byli ochotni připlatit. Naopak v průměru utrácejí čeští turisté za zájezdy na prodloužený víkend oproti loňsku méně. Mezi destinacemi pro eurovíkendy je dlouhodobě nejoblíbenější Paříž, která letos v dubnu tvořila 55 % z celkové poptávky po zájezdech na prodloužený víkend u cestovní agentury Invia. U zájezdů do francouzské metropole došlo zároveň k nejvýraznějšímu nárůstu ceny prodané dovolené. Turisté za pařížské pobyty v letošním roce průměrně utrácejí 6 204 Kč na osobu, což je o 1 750 Kč více než v loňském roce. „Paříž je mezi poznávacími pobyty nejoblíbenější destinací již několik let. Volí ji turisté napříč věkovými skupinami. K nárůstu průměrné ceny prodaného zájezdu došlo právě proto, že se sem turisté rádi vracejí,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel společnosti Invia, která je jedničkou českého trhu v oblasti prodeje zájezdů přes internet. „Při svých opakovaných návštěvách si rádi dopřávají kvalitnější služby. Vybírají si například ubytování v hotelu vyšší úrovně nebo ve výhodnější lokalitě. Častěji také preferují leteckou dopravu,“ doplnil Tůma. Stále více se kromě Paříže prosazují i jiné evropské metropole. Z poptávky po eurovíkendech u cestovní agentury Invia zaujímá 10% podíl Londýn, 8% podíl Dubai a 7 % připadá na Budapešť. „Dominance Paříže postupně klesá. Zájezdy do francouzské metropole sice i nadále tvoří nadpoloviční většinu prodaných eurovíkendů, Češi však stále raději objevují i bližší metropole. Nově výrazně narostla poptávka po výletech do Berlína či do Budapešti, o které je několikanásobně vyšší zájem než loni,“ uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia, která nabízí pobyty více než 300 cestovních kanceláří. Přestože dlouhodobě narůstají částky, které turisté investují do svých pobytových dovolených, v případě eurovíkendů došlo v dubnu k jejich poklesu. V průměru zákazníci cestovní agentury Invia v měsíci dubnu utráceli za zájezdy na prodloužený víkend 7 478 Kč na osobu, což je o 1 020 Kč méně než v loňském roce. Za poklesem stojí především výrazné snížení cen zájezdů do Dubaie, a to z důvodu zrušení víz do Spojených arabských emirátů. „Již 22. března 2014 došlo ke zrušení vízové povinnosti pro občany České republiky a dalších evropských států pro návštěvu Spojených arabských emirátů. Díky tomuto kroku se zvedla poptávka po této destinaci a zároveň klesly ceny zájezdů,“ upozornil Michal Tůma z cestovní agentury Invia. „Lidé ušetří nejen za cenu víza, která činila bezmála dva tisíce korun, ale také uspoří díky poklesu cen zájezdů. Cestovní kanceláře totiž v důsledku konkurenčního boje pobyty do arabských letovisek zlevnily,“ dodal Tůma.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz