V Blatnici vyrábí vína s etiketami pro nevidomé. K dostání jsou v běžných obchodech

Plastické body vyražené do materiálu, které čtenář vnímá hmatem. Tak lze charakterizovat Braillovo písmo, které v současnosti usnadňuje život stovkám nevidomých a slabozrakých lidí. Slepecké písmo se postupně stalo nenahraditelným zdrojem informací. Díky němu si lidé dnes mohou vybírat nejen léky, ale také například víno. Na etikety lahví totiž vinařství kromě tištěného písma přidávají také Braillovy znaky. Vína s etiketami pro nevidomé se tak stávají běžnou součástí zboží v obchodech. Vinařství Blatel z Blatnice pod Sv. Antonínkem na Slovácku začalo od ledna letošního roku prodávat vína s etiketami pro nevidomé. „Chtěli jsme na trh přijít s něčím novým a originálním. Vzhledem k tomu, že se jedná o produkty určené výhradně do obchodních řetězců, mají zde etikety s Braillovým písmem velký význam,“ uvedla Monika Kořínková, marketingová ředitelka Vína Blatel, které produkuje vína s etiketami pro nevidomé. Za rok vinařství vyrobí zhruba 250 tisíc těchto speciálních lahví. „Etikety s Braillovým písmem však lepíme pouze na láhve, které budou běžně k dostání v obchodních řetězcích Albert, Tesco, Kaufland a Enapo,“ upřesnila Kořínková. Na etiketách vín je Braillovým písmem vyražena kromě odrůdy také barva vína. Nevidomí tak jednoznačně poznají, zda si vybírají víno bílé, červené nebo růžové, a zda se jedná například o Muškát, Merlot nebo Sauvignon. Kromě toho je každá vinná etiketa potažena holografickou folií, do které je v několika barvách vyražena stopka u hroznu. „Tento motiv při různých úhlech pohledu budí dojem, že hraje barvami duhy. Proto jsme také pruhy na etiketách jednotlivých odrůd vytvořili v sedmi duhových barvách,“ vysvětlila Monika Kořínková z Vína Blatel. „Zatímco láhev Merlotu má pruh červený a Sauvignon nebo Chardonnay žlutý, Müller nebo Muškát zelený,“ dodala Kořínková s tím, že cena lahve s etiketou pro nevidomé se od běžně dostupných vín téměř neliší. Lidé si ji mohou standardně pořídit od sto korun, v akci dokonce stojí necelých sedmdesát korun.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz