Ceny povinného ručení sice porostou, fixace ale neznamená automaticky úsporu

Fixace ceny povinného ručení na několik let dopředu, kterou nově nabízí některé pojišťovny, má své výhody i nevýhody. Řidiči proto musejí používat hlavně selský rozum. Pokud by se orientovali pouze podle reklamních hesel, fixace by jim nemusela přinést kýženou úsporu. Faktem však je, že ceny povinného ručení budou v příštích letech stoupat, takže fixace stávající cenové nabídky rozhodně stojí za úvahu. Přinášíme vám základní argumenty pro i proti. Sazby povinného ručení několik let klesaly, nyní nastává opačný trend. Jednou z příčin jsou legislativní změny. Od letošního září mají pojišťovny povinnost odvádět minimálně 3 % z přijatého pojistného do Fondu zábrany škod. Současně se zvedla paušální částka za každou hodinu zásahu hasičů u dopravní nehody. Nový občanský zákoník navíc od roku 2014 zvyšuje nároky motoristů na pojistná plnění. „Předpokládané vyšší škody na straně jedné se však logicky musejí projevit i na straně druhé. Postupná individuální úprava cen povinného ručení u smluv, které mají výročí po prvním lednu příštího roku, je v tomto kontextu logickým krokem,“ uvedl Jiří Cívka, mluvčí pojišťovny Generali. S výraznějším navýšením musejí podle něj počítat zvláště rizikoví řidiči. Některé pojišťovny v souvislosti se zdražováním nabízejí fixaci ceny povinného ručení až na 3 roky. Výhoda spočívá v tom, že s očekávaným růstem sazeb bude povinné ručení za 3 roky zcela jistě dražší než nyní. Potíž je ale v tom, že fixaci nabízejí pojišťovny převážně u prémiových produktů, které jsou výrazně dražší než jejich nejlevnější nebo středně drahé varianty povinného ručení. „Pokud si klient sjednává pojištění v levnější variantě, je pravděpodobné, že i za tři roky bude platit nižší pojistné, než kdyby si sjednal dražší, a přitom cenově fixovanou variantu,“ upozornil Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny. Například Česká pojišťovna automaticky poskytuje tříletou garanci nezměněné ceny ve variantách povinného ručení Exclusive Plus, Exclusive Max a Premium. „Garance znamená, že uvedenou dobu nedojde ze strany České pojišťovny ke změně ceny povinného ručení, tato cena je tedy po dobu 36 měsíců fixována a každý klient tak již při sjednání pojistné smlouvy přesně ví, kolik v následujících obdobích za pojištění zaplatí,“ popsal Jan Marek z útvaru komunikace České pojišťovny. Podobně pojišťovna Generali nabízí tříletou záruku stejné výše pojistného všem klientům, kteří si do února příštího roku sjednají povinné ručení ve variantě CarFIX. Kooperativa fixaci poskytuje převážně u vozových parků, pokud je to podmínka ve výběrovém řízení. Jinak průzkumy Kooperativy podle mluvčího Milana Káni zatím neukazují, že by o garantované ceny měl zájem i běžný řidič. Odborníci apelují na řidiče, aby u každé nabídky zvážili, zda je pro ně skutečně výhodná. Platí to nejen o povinném ručení, ale stejně tak o hypotékách nebo platbách za energie. „Na první pohled lákavá nabídka ve výsledku nemusí vůbec znamenat očekávanou úsporu. Vždy platí, že lidé by se měli řídit prostým selským rozumem,“ uzavřel Roman Sznapka z Triglav pojišťovny.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz