Mikuláš nebo Santa Claus? U českých prodejců vítězí komerční Santa

I když se nacházíme na území České republiky, tak to v době adventu a vánočních svátků tak rozhodně nevypadá. Místo toho, aby na nás dýchaly české vánoční zvyky, tak všude na nás číhá americký Santa Claus vytvořený ve třicátých letech jako reklamní nástroj výrobce nápojů. Můžeme ho potkat na ulicích, ve výlohách, v nákupních centrech, ale i na domech jak se krade do oken. Prodejci mají zkrátka jasno. Upřednostňují komerčního Santa Clause na úkor tradičního Mikuláše a Ježíška. S tím se ale někteří Češi nechtějí smířit. Proto Tomáš Zdechovský se svými kolegy přišel v roce 2008 s projektem Zachraňte Ježíška, který funguje dodnes. „Cílem této akce je zachovat české vánoční tradice a zvyky. Nesmíme dopustit, aby Santa Claus vytlačil našeho Mikuláše a Ježíška. Santa Claus je marketingová postava. Je pro něj typická reklama na Coca-Coly a vánoční kamion, který si razí cestu Českou republiku již několikátým rokem a tím tak vytlačuje kouzlo českých Vánoc,“ přibližuje podstatu projektu Zachraňte Ježíška Tomáš Zdechovský. „Tradiční postavou českých Vánoc je kromě Ježíška i Svatý Mikuláš, který má na rozdíl od Santa Clause atributy biskupa. V období nesvobody byli vytlačováni Ježíšek a Mikuláš Dědou Mrázem, v dnešní době jsou vytlačováni Santou Clausem,“ dodává Zdechovský. Prodejci zaměňují Mikuláše za Santu Clause Není nic zvláštního, že prodejci zcela běžně zaměňují Mikuláše za Santu. Místo toho, abychom našli v obchodech čokoládovou figurku Mikuláše, tak najdeme ve většině případů čokoládové figurky Santa Clause či adventní kalendáře s jeho motivem. „Santa Claus je uměle vytvořenou postavou pro marketing, zatímco Mikuláš má své historické kořeny. Ona červená a bílá barva pocházejí právě od Svatého Mikuláše. Červená barva značí symbol úřadu a bílá barva představuje znamení svatosti. Pro Mikuláše je typická jeho mitra, neboli čepice s křížem, červená kápě rovněž s křížem přehozený přes bílý spodní oblek a jeho berla. Pro Santu Clause je typický taktéž červeno-bílý oblek avšak s opaskem, dále kulich s bambulí a sobi s červeným nosem. I když je zde tolik rozdílných vlastností, tak je prodejci buď nevidí, anebo záměrně ignorují,“ vysvětluje studentka Masarykovy univerzity Gabriela Vaňková, která je do projektu zapojena.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz