Mazars: Cílem iniciativy Dobrá banka je efektivita a důvěryhodnost

Efektivní a důvěryhodné peněžní ústavy jsou cílem iniciativy Dobrá banka (The Good Bank). Vznikla pět let po vypuknutí světové finanční krize, jako prostor k diskuzi o modelu bankovnictví, jež najde rozumnou rovnováhu mezi tvorbou zisku, službou klientovi a celospolečenskými zájmy. Globální iniciativu zastřešila britská mediální skupina The Economist a finančně ji podporuje společnost Mazars, která působí i na českém trhu. Důvěra světové veřejnosti ve finanční sektor v důsledku krize i předcházejícího chování velkých bank výrazně poklesla. Iniciativa Dobrá banka se snaží přispět k její obnově. Projekt dal dohromady desítky expertů z celého světa. Prostřednictvím internetových i živých diskuzí několik měsíců hledali odpovědi na zásadní otázky budoucnosti bankovnictví a jeho role ve společnosti a ekonomice. Výsledky shrnula závěrečná zpráva. I po jejím publikování však pokračuje veřejný dialog. Po celém světě se také konají semináře věnované „dobrému bankovnictví“. Podle expertů musí dobrá banka stát na třech pilířích: efektivitě, důvěře a inovacích. Efektivní banka zbytečně nenafukuje své náklady, bere na sebe pouze přiměřené riziko, pohybuje se výhradně v mezích zákona a myslí jak na dnešní zisk, tak na budoucnost značky. Důvěra široké veřejnosti, akcionářů i klientů je klíčovou hodnotou, její znovuzískání patří k prvořadým úkolům současných bank. Třetí pilíř, tedy inovace, je nezbytný hlavně z dlouhodobého hlediska. Pokud totiž banky nebudou inovovat, začnou nové služby nabízet firmy z nebankovního sektoru. Hodnoty iniciativy Dobrá banka přijímá za své a plně podporuje také mezinárodní nezávislá organizace Mazars, která se specializuje na poskytování poradenských, auditorských, účetních a daňových služeb. „Všechny tři pilíře spolu úzce souvisejí. Efektivně řízená banka vzbuzuje důvěru a zároveň generuje zisk, který je možno investovat do inovací. Správně směrované inovace pak přispívají ke snižování nákladů a zvyšování efektivity banky,“ uvedl Milan Prokopius, řídící partner společnosti Mazars. „Z našeho pohledu vidíme dvě cesty, jak podporovat vývoj: jednak právem a jednak skrze samotné účastníky trhu. Obě cesty jsou potřebné a navzájem propojené,“ dodal Prokopius. Tři základní pilíře však v sobě zároveň mají potenciální konflikt, dokonce si v určitém smyslu odporují. Banky například musejí obtížně hledat kompromis mezi snahou obstát v konkurenční soutěži, která vyžaduje velké investice, a finanční stabilitou. Efektivita zase žádá inovace, ovšem každá novinka je riskantní, protože může ohrozit důvěru veřejnosti. Navíc různé skupiny klientů bank mají různé zájmy a nelze vyhovět všem. Jedním z možných řešení je diverzifikace a specializace bank na konkrétní služby a úseky trhu.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz