Gepard Finance: Běžný účet hraje při výběru hypotéky podstatnou roli

Kritériem pro výběr hypotéky nemusí být jenom úroková sazba nebo poplatky. Možná trochu překvapivě rozhoduje u 33 % klientů i fakt, jaký běžný účet budou u hypotéky mít. Poznatek vyplývá ze zkušeností makléřů společnosti Gepard Finance, kteří dále upozorňují na skupinu klientů, kteří kvůli hypotéce platí za dva běžné účty. O hypoteční bance se lidé rozhodují na základě mnoha faktorů. Porovnávání úrokových sazeb je pouze jedním z nich. Do výše splátky je potřeba například započítat i měsíční poplatky za vedení úvěrového účtu, které bývají ve výši 150 až 200 Kč. Pro klienty bank ale ve skutečnosti hraje důležitou roli i běžný účet, který si zpravidla u nové banky kvůli hypotéce zřizují. „Díky tomu, že spolupracujeme se všemi hypotečními bankami na českém trhu, můžeme lidem nabídnout vždy úvěr s aktuálně nejnižší úrokovou sazbou. Setkáváme se ale se situacemi, kdy klienti váhají se sjednáním hypotéky kvůli dražšímu běžnému účtu oproti jejich účtu u stávající banky. Tato skupina klientů se dívá na hypotéku a běžný účet jako na balíček produktů,“ sděluje Jan Kruntorád, předseda představenstva společnosti Gepard Finance. Konzervativní klienti mohou platit dvakrát Podle odborníků z Gepard Finance existuje však větší skupina klientů, kteří jsou ochotni jít pro hypotéku do banky s lepšími podmínkami, nejsou ale již připraveni změnit svůj běžný účet. Tito klienti pak nadále platí energie, pojištění a další náklady z účtu u své původní banky. Svým postojem se však zároveň dostávají do situace, kdy platí i případný poplatek za vedení běžného účtu u nové hypoteční banky. „Víme o tom, že čeští klienti jsou v otázce běžných účtů konzervativní. Jsou například zvyklí na internetové bankovnictví současné banky a nechce se jim učit něco nového. Dobrý makléř může být schopen k hypotéce zařídit u banky vedení běžného účtu za 0 Kč, i pokud se za takový účet standardně platí,“ sděluje Jan Kruntorád k bankovním zvyklostem Čechů. Nabídky na trhu se vyplatí srovnávat Makléři společnosti Gepard Finance hovoří ještě o poslední skupině klientů, která si rovnou sjednává hypotéku u své stávající banky. Tito lidé nejsou ochotni zvažovat při výběru více bank, byť by to znamenalo nižší splátky úvěru. Tímto přístupem lze ale podle makléřů prodělat tisíce korun ročně. Již rozdíl v úrokové sazbě ve výši 0,3 % znamená u průměrné hypotéky rozdíl na splátkách takřka 3 000 Kč za rok. Údaje vyplývají z online kalkulačky Gepard Finance, která ukazuje, že průměrná výše hypotéky činí 1 568 101 Kč a splatnost se nejčastěji pohybuje okolo 22 let. Co by mělo rozhodnout? Hypotéky je rozumné brát v potaz komplexně – tedy jako produkt podléhající poplatkovému sazebníku banky, a navíc vyžadující existenci běžného účtu. Můžete se setkat s poplatky za vedení úvěrového účtu, poplatkem za vyřízení úvěru či poplatkem za odhad ceny nemovitosti. Pozor také na nepříjemný poplatek za předčasné splacení. Právě tyto náklady společně s úrokovou sazbou nejvíce ovlivňují výslednou cenu úvěru. Některé banky různé poplatky neúčtují nebo jsou schopny vám je v rámci všemožných akcí odpustit. Kvalitní makléř má trh důkladně zmapován a dokáže klientovi mnohé z těchto nákladů ušetřit. Běžný účet má často nepochopitelně velký vliv na rozhodování lidí při žádosti o hypotéku. Trh nicméně dospěl do fáze, kdy je velmi jednoduché změnit banku, je velmi jednoduché stávající hypotéku refinancovat a díky silné konkurenci mezi bankami může dobrý makléř klientům zajistit nadstandardní podmínky.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, tiskové konference, komunikace s novináři, PR články

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz