Startuje sezóna vánočních nákupů, e-shopy navyšují zásoby a posilují logistiku

Koncem září začínají e-shopy registrovat nárůst tržeb související s nástupem sezóny vánočních nákupů. Podle odborníků letos na internetu nakoupí dárky opět více zákazníků. Podíl vůči nákupům v klasických obchodech roste každoročně v průměru o 1 až 2 %. E-shopy v rámci příprav na sezónu aktuálně navyšují skladové zásoby a nabírají nové pracovníky. Na enormní počet objednávek se připravují i přepravní společnosti, před Vánoci posilují kapacity vozového parku o desítky procent. Nárůst tržeb registrují on-line prodejci již od září, výrazně pak stoupá poptávka v průběhu měsíce listopadu a vrcholí v posledních týdnech před Štědrým dnem. Nejvyšší tržby loni internetové obchody zaznamenaly 10. prosince, kdy se podle údajů Asociace pro elektronickou komerci vyšplhaly k 800 miliónům korun za den. Vysoký objem zakoupeného zboží registrovaly e-shopy také 11. a 17. prosince. Internetové obchody se proto na nápor poptávky připravují již od konce letních prázdnin. „Vánoce představují nejnáročnější období v roce, na které se e-shopy pečlivě připravují, aby zvládly velký nápor objednávek. Obchodníci před Vánoci zvyšují počty zaměstnanců především na výdejnách a ve skladech, ale také na obchodních odděleních,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. „K přepravě zboží využívá drtivá většina internetových obchodů outsourcingových služeb dopravců,kteří před Vánoci rovněž navyšují stavy,“ doplnil Vetyška. V předvánoční sezóně výrazně roste množství zboží přepravovaného koncovým zákazníkům. Přepravní společnosti proto od září posilují spojové linky mezi jednotlivými pobočkami, aby bylo možné dodržet lhůty pro přepravu zboží po celém území České republiky. V důsledku toho je nutné navýšit počet zaměstnanců a revidovat stav vozidel. „Abychom mohli zajistit co nejvyšší kvalitu našich služeb i v hektickém období předvánoční sezóny, začínáme s náborem posil již během srpna. V plné předvánoční špičce obvykle navyšujeme kapacitu vozového parku o desítky procent. Současně pořizujeme nové technické vybavení,“ říká Eva Děkanová, marketingová manažerka přepravní společnosti Geis, která přepravuje zboží například z e-shopů Alza.cz, Slevomat či Parfums.cz. „Ačkoliv si v posledních pár letech zákazníci stále více uvědomují, že nechat nákupy dárků na poslední chvíli je riskantní, řada lidí tradičně nechává tuto činnost na poslední dva týdny před Vánoci. Loni jsme vůbec nejvíce zásilek z e-shopů rozváželi v úterý 18. prosince,“ dodala Děkanová. Nezanedbatelnou součástí příprav e-shopů na nejrušnější období v roce je pak výrazné navyšování zásob zboží ve skladech. „Před Vánoci navyšujeme naše skladové zásoby o 20 až 40 % v závislosti na druhu zboží a jeho prodejnosti,“ říká Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz. „Před začátkem sezóny vánočních nákupů nenecháváme nic náhodě, stejně jako loni jsme se i letos začali připravovat již koncem měsíce srpna,“ doplnil Tlapák.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz